Oude Utrechtseweg 16, Baarn | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Oude Utrechtseweg 16

Omschrijving

ALGEMEEN
In een parkachtige omgeving bevinden zich deze moderne vrijstaande kantoorvilla’s, gelegen in het groen aan de Oude Utrechtseweg in Baarn. De kantoorvilla’s zijn gelegen op de hoek van de Oude Utrechtseweg en de Gerrit van der Veenlaan, op loopafstand van het NS-station Baarn. Daarnaast zijn het centrum van Baarn en diverse horecagelegenheden ook op loopafstand gelegen.

Middels de ruime oprijlaan zijn de verschillende entrees van de villa’s te bereiken. Het complex beschikt over een ruim aanbod aan eigen parkeerplaatsen, zowel buiten op eigen terrein, alsook in de (afgesloten) parkeergarage welke onder de villa’s is gelegen.

Het betreft een bijzonder luxe afgebouwd kantoor met goede algemene voorzieningen waaronder een schitterende presentatieruimte, een eigen patiotuin en opslagruimte in het souterrain welke rechtstreeks vanuit het kantoor bereikbaar is. De kantoorruimte is voorzien van een bijzonder hoogwaardig inbouwpakket.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
De bereikbaarheid per auto is zonder meer goed. De oprit van de rijksweg A1 Amsterdam – Amersfoort is op enkele autominuten van het object gelegen, daarnaast is de rijksweg A27 Utrecht – Almere eveneens goed te bereiken.

Openbaar vervoer
Het NS-station Baarn is gelegen op circa 2 minuten loopafstand van de kantoorvilla’s.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar:

Totaal ca. 988 m² welke als volgt is onderverdeeld :

Oude Utrechtseweg 16
begane grond 197 m² v.v.o.

Oude Utrechtseweg 22-24
Kelder 107 m² v.v.o.
Begane grond 684 m² v.v.o.

Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Gemeten conform NEN 2580, volgens meetrapport van Royal Haskoning d.d. 26 augustus 2008.

PARKEERGELEGENHEID
In de onder de kantoorvilla gelegen parkeergarage alsmede op het parkeerdek zijn 23 toegewezen parkeerplaatsen beschikbaar. Van deze plaatsen bevinden zich er 17 buiten op het terrein en 6 in de afgesloten parkeergarage.
Daarnaast is er ruime parkeergelegenheid aanwezig langs de openbare weg (gratis)

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, met de volgende voorzieningen:
• ruime gedeelde centrale entree;
• systeemplafonds met verlichtingsarmaturen;
• deels te openen ramen (dubbele beglazing);
• kabelgoten ten behoeve van communicatie-, data- en elektrabekabeling;
• sanitaire groepen per verdieping;
• medegebruik personenlift;
• pantry met voorzieningen;
• mechanische ventilatie met topkoeling (vernieuwd in 2015);
• CV-installatie door middel van radiatoren met thermostaatkranen;
• brandslanghaspels;
• buitenverlichting en verlichte parkeerplaatsen

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw beschikt over Energielabel C.

AANVAARDING
Per direct.

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 149,00 per m² per jaar.

Parkeerplaatsen:
€ 650,00 per parkeerplaats per jaar (parkeergarage);
€ 395,00 per parkeerplaats per jaar (parkeerdek).

Archiefruimte/kelder:
€ 70,00 per m² per jaar.

Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.

SERVICEKOSTEN
€ 45,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting:
• serviceabonnement, elektriciteitsverbruik, brandstofverbruik, verbruiksmeting, kosten meterhuur, vastrecht, telefoonkosten, storingen verhelpen, keuringsrechten e.d. ten behoeve van:
– liften;
– werktuigkundige en elektrotechnische installaties.
• leveringen, transport, verbruik en bemetering van water;
• leveringen, transport, verbruik en bemetering van gas;
• gemeenschappelijke verlichting, daaronder begrepen de kosten van armaturen, buizen en lampen;
• schoonhouden van de algemene ruimten, dienstruimten, daken, hemelwaterafvoeren, parkeergarage en buitenterrein;
• wassen van ruiten, kozijnen aan de buitenzijde van het kantoorpand alsmede bewassing van ruiten, kozijnen van de algemene ruimte (entree begane grond) aan de binnen – en buitenzijde;
• rioolrechten, waterschapslasten en overige lasten ten gevolge van het gebruik;
• kleine reparaties;
• onderhoud elektrische installatie;
• onderhoud parkeerinstallatie;
• onderhoud brandblusapparatuur;
• onderhoud klimaatinstallatie;
• onderhoud noodverlichting/noodstroominstallatie;
• onderhoud hydrofoorinstallatie;
• onderhoud buitenterrein en tuinen (waaronder vervanging van planten);
• onderhoud toegangsdeuren;
• sneeuwruimen;
• glasverzekering buitenbeglazing;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd met en BTW-compensatie van 4,5% over de (kale) huurprijs.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangs-datum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom, ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

Lees meer Lees meer

Plan een bezichtiging of stel een vraag