ALGEMEEN
Kantoorgebouw “Eemstede” is gelegen aan de Baarnsche Dijk 12 in Baarn op het bedrijventerrein De Drie Eiken. Het kantoorgebouw voorziet in een representatieve uitstraling als gevolg van de onlangs uitgevoerde werkzaamheden in en om het gebouw. Zo zijn de buitengevels en de entree volledig gemoderniseerd en voldoen deze weer aan de eisen en wensen van de huidige tijd.
De kantoorruimte welke beschikbaar is voor de verhuur is geheel instap klaar! De ruimte is voorzien van een huidige indeling met verschillende groottes van ruimtes. Daarnaast heeft het een nette vloerbedekking waardoor u gelijk uw meubels erin kan zetten.
Het kantoorgebouw is gelegen op een prominente zichtlocatie aan de rijksweg A1, met ruim 175.000 passanten per dag. In de nabijheid van het gebouw is tevens het restaurant “Eemlust” gelegen.
Het bedrijventerrein De Drie Eiken huisvest diverse gerenommeerde organisaties, waaronder Schneider Electric en de Van Wijnen Groep. Daarnaast zijn onder andere de bedrijven Simac en Box Duurzaam gehuisvest in het gebouw.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
De bereikbaarheid van het bedrijventerrein is zonder meer goed te noemen. De op- en afrit nummer 11 “Eembrugge” biedt in circa twee minuten afstand een perfecte ontsluiting op de rijksweg A1. Hierdoor is een uitstekende verbinding in de richting van zowel het knooppunt Eemnes (A1-A27) als het knooppunt Hoevelaken (A1-A28) gewaarborgd.
Openbaar vervoer:
De bushalte “De Drie Eiken” is gelegen op circa 5 minuten loopafstand van het kantoorgebouw. Vanaf deze halte vertrekken op regelmatige basis bussen van en naar onder meer NS-station Baarn. De reistijd vanaf de bushalte naar voornoemd station bedraagt circa 3 minuten.
VLOEROPPERVLAK
Begane grond | ca. 554,50 m2 v.v.o. | per 1 januari 2025
1e verdieping | ca. 574 m2 v.v.o. | per 1 januari 2025
2e verdieping | ca. 987,50 m2 v.v.o. | per 1 januari 2025
Het genoemde metrage is inclusief toedeling algemene en gemeenschappelijke ruimte.
Gemeten conform NEN 2580, meetcertificaat 253058 V door Kontek Engineering B.V. d.d. 11 februari 2008.
PARKEERGELEGENHEID
Het gebouw beschikt over 79 parkeerplaatsen op het eigen parkeerterrein. De parkeernorm is 1:40.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat met de volgende voorzieningen:
• representatieve entree;
• huidige indeling middels (glazen) scheidingswanden*;
• huidige verlichtingsarmaturen;
• huidige pantry voorzien van een vaatwasser, combimagnetron, boiler, boven- en onderkastjes*;
• huidige vloerbedekking*;
• deels te openen ramen;
• centrale verwarmingsinstallatie met thermostatische ventielen;
• mechanische ventilatie voorzien van topkoeling;
• huidige toiletgroep;
• huidige kabelgoten voorzien van elektra en databekabeling (Cat 5e);
• intercom met deurontgrendeling;
• huidige binnen zonwering*;
• buiten zonwering aan de zonbeschenen zijde;
• defibrillator bij de entree.
* om niet ter overname, eventuele reparatie en vervanging komt voor rekening en risico van Huurder.
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel C.
AANVAARDING
Per direct.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Nader te bepalen.
Parkeerplaatsen:
€ 350,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING EN SERVICEKOSTEN
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
DE VOORSCHOT SERVICEKOSTEN
€ 55,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als verrekenbaar voorschot op basis van nacalculatie, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• gas- en waterverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht van het gehuurde;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de gebouwgebonden installaties en de gemeenschappelijke ruimten;
• jaarlijkse inspectie en klein onderhoud verwarmingsinstallatie en heater(s);
• jaarlijkse inspectie en klein onderhoud van de overheaddeur;
• jaarlijkse inspectie en klein onderhoud van de brandslanghaspel(s);
• inspectie en klein onderhoud dakbedekking;
• periodiek terrein- en groenonderhoud;
• reinigen straatkolken en algemene riolering;
• periodieke glasbewassing buitenzijde;
• periodieke gevelreiniging (1 x in de 3 jaar);
• periodieke legionella controle;
• ongediertebestrijding;
• onderhoud bewegwijzering;
• alle werkzaamheden die door verhuurder namens huurders worden verricht en die conform artikel 13 van de Algemene bepalingen ten laste van Huurder komen;
• administratiekosten ad. 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Huurder dient zelf contracten aan te gaan wat betreft telefoon en internet.
Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.