Orteliuslaan 1000, Utrecht | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Orteliuslaan 1000

Omschrijving

ALGEMEEN
Het kantoorgebouw Courtyard Building is centraal gelegen op het kantorenpark Papendorp. Door de goede ligging in Nederland, de zichtlocatie, de goede bereikbaarheid en de hoogwaardige uitstraling is Courtyard bij uitstek dé vestigingslocatie voor bedrijven en organisaties in Nederland. Andere grote gebruikers op Papendorp zijn onder meer Deloitte, bol.com, Unit 4, VvAA, SVB en Stork.

Courtyard Building bestaat uit vijf bouwdelen met een forse ondergrondse parkeergarage. De ruime hoofdentree verbindt de verschillende bouwdelen met elkaar en fungeert als het sociale hart. Het totale kantorencomplex bestaat uit circa 35.800 m² v.v.o. kantoorruimte.

De royale centrale entree biedt ruimte aan meerdere faciliteiten. De faciliteiten zijn erop gericht huurders zoveel mogelijk gemak te bieden en kosten te besparen door faciliteiten te delen met als speerpunt een druk werkbestaan te combineren met een gezonde levensstijl.

Het concept behelst de volgende voorzieningen/ faciliteiten:

– Receptie met gastvrouw(en)
De dames van de receptie zijn u graag van dienst bij tal van zaken en ontvangen daarnaast vanzelfsprekend ook uw gasten. Desgewenst kunt u hen hiervoor specifieke instructies geven. De receptie is direct gesitueerd bij de voornaamste entree van het gebouw en in het verlengde daarvan bevindt zich een gezellige leestafel, zodat uw bezoek zich gelijk thuis voelt.

– WiFi
De openbare gedeelten inclusief het vergader-centrum en buitenterras zijn voorzien van een beveiligde WiFi-verbinding en zo kunt u dus overal, zowel intern als extern, werken en vergaderen.

– Courtyard Gym
De Courtyard Gym biedt een keur aan apparatuur voor zowel kracht- als cardiotraining. Gescheiden dames- en herenkleedruimten zijn aanwezig en deze zijn voorzien van douches. De sportruimte met apparatuur en voorzieningen is exclusief toegankelijk voor huurders zonder dat medewerkers een extra vergoeding verschuldigd is. Daarnaast zal ook door een professionele trainer begeleide lessen worden aangeboden. Voor laatstgenoemde zal wel een vergoeding gevraagd worden.

– Meeting center
Het vergadercentrum telt 10 moderne vergaderruimten geschikt voor vergaderingen van 2 tot en met 36 personen inclusief een aantrekkelijke brainstormruimte.

– Courtyard Café
Gedurende reguliere kantoortijden kan men terecht bij het Courtyard Café voor een goede kop koffie, een heerlijk broodje of een lekkere snack. Het café wordt ook regelmatig gebruikt voor informeel overleg.

– Social space
De Social space kent diverse zitjes met ieder zo zijn eigenschappen. Zo zijn er comfortabele banken voor informeel overleg, treinzitjes/ boots die meer privacy bieden en uitgerust zijn met wandcontactdozen, maar ook lange tafels met comfortabele stoelen om aan te werken, maar ook om gemakkelijk contact te maken met andere gebruikers in Courtyard Building.

– Kolfruimte
Werkgevers zijn verplicht een (kolf)ruimte te bieden aan hun medewerkers die onlangs bevallen zijn. Deze in pasteltinten ingerichte ruimte wordt gemeenschappelijk aangeboden aan alle huurders en voldoet aan alle vereisten. De ruimte bevindt zich op de begane grond, in een rustiger gedeelte van het gebouw.

– Restaurantfaciliteit (via Belastingdienst)
Naast het Courtyard Café is rondom lunchtijd ook het bedrijfsrestaurant van de Belastingdienst geopend. Dit restaurant biedt tegen gesubsidieerde prijzen maaltijden en losse etenswaren aan.

– Courtyard
Zodra het weer mooier wordt zal het terras naar buiten gaan en kan men gebruik maken van de binnentuin. Daarnaast kan men gebruik maken van de jeu de boulesbaan en tafeltennistafels. Ook is de tuin uitstekend geschikt voor het houden van bijvoorbeeld een BBQ voor uw relaties (in overleg met de beheerder).

– Courtyard Bikes
Er zijn 5 fietsen met bagagekrat ter beschikking voor de huurders. Men kan deze gebruiken voor een snelle boodschap of een afspraak in de buurt met als bijkomend voordeel een beetje extra beweging. De sleutels zijn verkrijgbaar bij de receptie.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer
Courtyard Building is uitstekend bereikbaar met de auto. Papendorp heeft een directe aansluiting op de rijkswegen A12 en A2, die aansluiten op het verkeersknooppunt Oudenrijn.

Openbaar vervoer
Ook per openbaar vervoer is Courtyard Building uitstekend bereikbaar. Vanaf het kantoorgebouw is de reistijd naar Utrecht CS circa 10 minuten. Door de diverse spitsbussen en de nieuwe HOV-lijnen is er een hoge frequentie en hoeft men nooit langer dan drie minuten te wachten.

PARKEERGELEGENHEID
Courtyard Building beschikt over een ruime ondergrondse parkeergarage. Het complex heeft hierdoor een gunstige parkeernorm van 1 parkeerplaats per 51 m².
In de parkeergarage zijn 12 gemeenschappelijke elektrische laadpalen gerealiseerd (niveau -2).

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is momenteel beschikbaar circa 3.229 m² v.v.o. kantoorruimte, verdeeld als volgt:

Verdieping | Gebouw | Vloeroppervlak
4e verdieping | Unit 4B1 | 330,48 m2 v.v.o.
4e verdieping | Unit 4C1 | 1.371,63 m2 v.v.o.
4e verdieping | Unit 4D1 | 1.234,32 m2 v.v.o.
6e verdieping | Unit 6D2 | 292,83 m2 v.v.o.

Metrages gemeten conform NEN 2580 en inclusief toedeling in de algemene en gemeenschappelijke ruimten.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt opgeleverd in de huidige staat, inclusief onder andere:
• representatieve entree;
• centrale bemande receptie;
• huidige systeemplafonds met geïntegreerde TL-armaturen;
• mechanische ventilatie en koeling middels fancoil units;
• huidige verhoogde computervloer ten behoeve van data en elektra;
• deels te openen ramen, voorzien isolerend zon reflecterend glas.

GLASVEZEL
Het kantoorgebouw beschikt over glasvezelinternet. Huurder is zelf verantwoordelijk voor de aanvraag van een glasvezelverbinding bij een provider.

ENERGIELABEL
Een energieprestatielabel wordt afgegeven op basis van onder andere de aanwezigheid en capaciteit van installaties. In Courtyard Building is extra koelcapaciteit aanwezig hetgeen de waardering beïnvloedt. Het object beschikt derhalve over een energieprestatielabel A+. In geval van zeer warme dagen zorgt dit voor extra comfort, echter bij daadwerkelijk gebruik dan ook aan extra verbruik.

AANVAARDING
In overleg / per direct.

VOORWAARDEN EN CONDITIES

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 210,00 per m² per jaar.

Parkeerplaatsen:
€ 1.650,00 per parkeerplaats per jaar.

Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
In overleg, 5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 70,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting:

* elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht algemene ruimten;
* water- en gasverbruik inclusief vastrecht;
* vervanging van lampen;
* regelmatige vervanging van lampen in de gemeenschappelijke ruimte inclusief de digitale muur;
* onderhoud en periodieke controle van:
– verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie inclusief topkoeling;
– idem voor liftinstallaties;
– idem van hydrofoorinstallatie;
– noodstroomvoorziening, parkeertoegangssysteem en toegangscontrole-systeem.
* sanitaire artikelen zoals handdoeken, zeep en dergelijke (algemene ruimten);
* schoonmaakkosten van de gemeen-schappelijke ruimten, beglazing buitenzijde en gemeenschappelijke ruimten, liften, zonneschermen, buitengevel;
* kosten voor de afvoer van het gemeenschappelijke huisvuil, containerhuur en dergelijke;
* onderhoud van de sportartikelen in de sportschool;
* onderhoud van de zenders, ontvangers en andere audiovisuele apparatuur in het conferentie center;
* schoonmaak en onderhoud van groenvoorzieningen (inclusief vervanging van planten), parkeerterrein en paden;
* ongediertebestrijding;
* glasverzekering;
* gladheidsbestrijding;
* bemande receptie;
* conciërge (op dit moment voor 12 uur per week);
* Park Management Papendorp;
* legionellabeheersing;
* onderhoud, verzekering van de Courtyard fietsen & Trikke;
* kosten voor gemeenschappelijk communicatieverbindingen (internet voor WiFi, etc.);
* kosten voor de Bringme Wall (indien van toepassing);
* beheer- en administratiekosten ad. 5% over de hierboven bedoelde leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in 2015 is vastgesteld, zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen, en is aangevuld met specifieke bepalingen vanuit Verhuurder.

Lees meer Lees meer

Plan een bezichtiging of stel een vraag