Euclideslaan 151, Utrecht | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Euclideslaan 151

Omschrijving

ALGEMEEN
Euclideslaan 151-191 is gelegen op het kantorenpark “Rijnsweerd Noord” te Utrecht, op een zichtlocatie langs de A28, aan de oostzijde van Utrecht tussen het Utrecht Science Park en de binnenstad.

Het kantoorgebouw bestaat uit 6 bouwlagen en beschikt over een representatieve entree met receptiebalie. Twee liften en een trappenhuis verbinden de verdiepingen. Op de eerste verdieping bevindt zich een vide waardoor de entreeruimte zeer open en ruimtelijk oogt.

Vele gerenommeerde bedrijven zijn op Rijnsweerd gevestigd, zoals ASR, DAS Rechtsbijstand, EY, PWC, Keylane, de Advocaten van Van Riet en het Provinciehuis.

Levendige horecagelegenheden, waaronder Bar Beton, Brasserie Plato en Bar Lot, zijn zowel op het kantorenpark te vinden als in de directe nabijheid: in en rondom het Wilhelminapark en in Utrecht Oost, waar ook het winkelgebied van de Nachtegaalstraat/ Burgemeester Reigerstraat ligt.
Tevens zijn in de nabijheid in het Utrecht Science Park onder meer het UMCU, de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht gehuisvest.

VOORZIENINGEN IN DE OMGEVING
Op circa 200 meter lopen ligt het kantoorgebouw Treehouse, dit gebouw is voorzien van een bedrijfsrestaurant waar take-away ook mogelijk is.

Iets verder lopen op 500 meter afstand ligt het congres- en vergadercentrum Bar Beton met een hoog serviceniveau, schitterende inrichting en met de sfeer van een koffiebar.

Op een kwartier loopafstand is het Restaurant Wilhelminapark te vinden. Een sfeervol restaurant met verse seizoen producten van kwalitatief hoog niveau, gelegen aan het stadspark. Een unieke plek in de natuur waar mensen elkaar ontmoeten en genieten van goed eten en drinken.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Per auto is de Euclideslaan 151-191 uitstekend te bereiken. Het kantorenpark Rijnsweerd ligt in Utrecht Oost, direct aan de afrit van de A27 en A28 (knooppunt Rijnsweerd). Daarnaast is via de Waterlinieweg de A12 eenvoudig te bereiken.

Openbaar vervoer:
Per openbaar vervoer is de Euclideslaan 151-191 goed bereikbaar door middel van de HOV-lijn van/naar het Centraal Station Utrecht in circa 12 minuten en diverse buslijnen vanuit onder andere Nieuwegein, Lunetten, Utrecht Noord.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is een totaal van circa 1.518 m2 v.v.o. beschikbaar, verdeeld over 5 verdiepingen:

Verdieping | metrage | prijs per m2

Kelder (archiefruimte) | Circa 450,07 m² v.v.o. | € 70,00
4e verdieping | Circa 650,39 m² v.v.o. | € 145,00
5e verdieping | Circa 278,90 m2 v.v.o. | € 145,00 (terras aanwezig)
6e verdieping | Circa 138,51 m² v.v.o. | € 125,00 (vide)

Bovengenoemde huurprijzen zijn exclusief BTW en servicekosten.

Bovenstaande metrages zijn vastgesteld conform NEN2580 meetcertificaat voor verhuurbare oppervlakten.

PARKEERGELEGENHEID
Er zijn 39 parkeerplaatsen beschikbaar waarvan 26 parkeerplaatsen in de ondergelegen parkeergarage.

Parkeernorm: 1:37

Parkeerplaats € 1.250,00 per parkeerplaats per jaar, exclusief BTW.

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in casco gerenoveerde staat, inclusief onder andere:
– representatieve entree;
– 2 liftinstallaties;
– gescheiden toiletgroepen in de algemene ruimten en per verdieping;
– pantry aansluiting;
– huidige airco;
– systeemplafonds met verlichtingsarmaturen;
– mechanische ventilatie voorzien van topkoeling;
– elektrische zonwering buitenzijde;
– kabelgoten ten behoeve van elektra, data, voorzien van elektra en wandcontactdozen;
– fietsenberging;
– te openen ramen;
– gedeelde douche in de kelder;
– ruim terras op de 5e verdieping.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

AANVAARDING
In overleg.

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Vanaf € 125,00 per m² per jaar.

Opslagruimte:
Vanaf € 70,00 per m² per jaar.

Parkeerplaatsen:
€ 1.250,00 per parkeerplaats per jaar.

Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.

SERVICEKOSTEN
€ 50,00 per m² per jaar voor de kantoorruimte en € 15,00 per m² per jaar voor de opslagruimte, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.

Energie:
– het verbruik van stadswarmte inclusief vastrecht (gehuurde ruimte, algemene ruimten, terreinen en installaties);
– het verbruik van water inclusief vastrecht (gehuurde ruimte, algemene ruimten, terreinen en installaties);
– het verbruik van elektriciteit inclusief vastrecht, doch alleen ten behoeve van installaties en de verlichting van gemeenschappelijke ruimten en terreinen;
– het verbruik van elektriciteit inclusief vastrecht in de gehuurde kantoorruimte, af te rekenen op basis van de standen van tussenmeters;
– energiemanagement.

Onderhoud en periodieke controle van:
– verwarmings- en luchtbehandelingsinstallatie;
– hydrofoorinstallatie;
– liftinstallatie;
– glazenwasinstallatie;
– warmwater installatie;
– brandmeldinstallatie;
– brandpreventie middelen en noodstroominstallatie;
– automatische deuren, toegangs-, en intercominstallatie;
– zonweringsinstallatie;
– parkeer(garage) installatie;
– gemeenschappelijke verlichting inclusief kosten van armaturen, lampen en buizen;
– en ander met uitzondering van specifiek door Huurder geplaatste installaties.

Overige leveringen en diensten:
– schoonhouden van alle gemeenschappelijke ruimten en terreinen, met inbegrip van de beglazing aan de buitenzijde van het gehele gebouw;
– sanitaire middelen;
– legionella beheersing;
– vuilafvoer en containerhuur en kosten van afvoer en verwerking, gemeentelijke heffingen;
– onderhoud aan tuinen, waaronder vervanging van planten;
– reinigen van goten, putten, riolen en afvoeren met uitzondering van specifiek door huurder geplaatste voorzieningen, jaarlijkse dak inspectie;
– assurantiepremie buitenbeglazing;
– dagelijkse open- en sluitronde op werkdagen door beveiligingsdienst;
– telefoonkosten (liften, doormelding brandmeldinstallatie);
– divers klein onderhoud;
– gladheidsbestrijding;
– administratiekosten zijnde 5% over het totale pakket leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door Huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar + 5 (vijf) verlengingsjaren.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Lees meer Lees meer

Kenmerken

Algemeen

Huurprijs € 125 /m2/jaar

Servicekosten € 50 /m2/jaar

Aanvaarding

Bouw

Hoofdfunctie Kantoorruimte

Oppervlakten

Oppervlakte 1.518 m2 (in units vanaf 138 m2)

Indeling

Aantal bouwlagen 6 bouwlagen

Plan een bezichtiging of stel een vraag