- Kantoorruimtes
- Soest
- Koningsweg 29
-
Oppervlakte
485 m2
-
Te huur vanaf
160 m2
-
Huurprijs
€ 100 /m2/jaar
-
Personen
32 - 97
Koningsweg 29
Omschrijving
ALGEMEEN
Aan de rand van het goed bereikbare en moderne bedrijventerrein “Soestdijkse Grachten”, met voornamelijk hoogwaardige kantoorruimten, is aan de Koningsweg 29 het kantoorgebouw “Koningspoort” gelegen.
Het terrein “Soestdijkse Grachten” heeft een totaal oppervlak van circa 100 hectare. Dankzij enkele verzamelgebouwen is de afgelopen jaren het aantal bedrijven sterk gestegen. Er zijn zo’n 440 bedrijven uit verschillende branches gevestigd, zoals automotive, metaal, handel, transport, grootschalige detailhandel en dienstverlening. In de directe omgeving zijn gerenommeerde organisaties gevestigd, onder andere Smurfit Kappa MNL Golfkarton, Keune Haircosmetics en Eurotape.
Het kantoorgebouw “Koningspoort” heeft een centrale entree voorzien van een lift en is verdeeld over een begane grond en drie verdiepingen. Elke bouwlaag is circa 350 m2 groot.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Het bedrijventerrein is centraal gelegen en is ingesloten door 3 Rijkswegen, hierdoor is de bereikbaarheid per auto uitstekend. De A1, A27 en A28 zijn binnen 15 minuten bereikbaar. De A1 op circa 10 autominuten, de A28 op circa 15 autominuten en de A27 op circa 13 autominuten gelegen.
Openbaar vervoer:
Ook per openbaar vervoer is “Koningspoort” goed bereikbaar. Tegenover het kantoorgebouw, op circa 100 meter afstand, bevindt zich de bushalte “Belverdereweg” met een directe verbinding naar de NS-stations Soest-Zuid en Hilversum. De reistijd van en naar NS-station Soest-Zuid bedraagt 13 minuten en de reistijd van en naar Utrecht Centraal Station bedraagt 40 minuten.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar:
Verdieping | Oppervlak | Huurprijs per maand | Beschikbaarheid
Begane grond | ca. 160 m2 v.v.o. | € 1.335,00 | Per direct
1e verdieping | ca. 165 m2 v.v.o. | € 1.375,00 | Per direct
Bovenvermelde metrages zijn gemeten conform NEN2580.
PARKEERGELEGENHEID
Bij de beschikbare ruimte zijn 6 (zes) parkeerplaatsen te huur.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• gemeenschappelijke toegang, welke recent geüpgraded is;
• toilet groep per verdieping;
• gemeenschappelijke lift;
• gemeenschappelijke pantry met koelkast en vaatwasser;
• huidig systeemplafond met LED-verlichting;
• huidige scheidingswanden (indien gewenst kan de ruimte casco worden opgeleverd);
• bouwkundige en huidige scheidingswanden worden geschilderd;
• de kozijnen van de scheidingswanden worden geschilderd in de kleur wit;
• diverse airco units;
• binnenscreens aanwezig;
• stelpost ten behoeve van nieuwe PVC vloerbedekking van € 30,00 per m2 te vermeerderen met BTW (in overleg tussen Huurder en Verhuurder).
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen, dit komt voor rekening en installatie van de huurder.
ENERGIELABEL
Het gebouw beschikt over een energielabel C.
AANVAARDING
Spoedig, in overleg.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 100,00 per m2 per jaar.
Parkeerplaatsen: € 300,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is btw-belaste verhuur. Derhalve dient de huurprijs te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde btw-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, met een nader te bepalen percentage verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijn zijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.
SERVICEKOSTEN
€ 35,00 per m² per jaar, als voorschot op basis van nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting:
• gasverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gehuurde ruimten;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van verwarming- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en noodstroominstallatie(s);
• onderhoud en periodieke controle liftinstallatie;
• onderhoud en keuringen brandslanghaspels en brandblusapparaten;
• onderhoud terrein;
• glasbewassing;
• onderhoud/schoonhouden bestrating, tuin en parkeerplaatsen;
• schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten en lift;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting. Deze bankgarantie dient te worden gesteld voor de sleuteloverdracht en dient te worden afgegeven door een in Nederland erkende en gevestigde bankinstelling, conform het standaard ROZ-model 2018.
Over een waarborgsom wordt geen rente vergoed.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Kenmerken
Algemeen
Huurprijs € 100 /m2/jaar
Servicekosten € 35 /m2/jaar
Aanvaarding
Bouw
Hoofdfunctie Kantoorruimte
Oppervlakten
Oppervlakte 485 m2 (in units vanaf 160 m2)
Indeling
Aantal bouwlagen 4 bouwlagen
Plan een bezichtiging of stel een vraag
Anderen bekeken ook
Kun je niet vinden wat je zoekt?
Laat hier dan je zoekvraag achter!
- Gratis en verblijvend
- Binnen een uur contact
- Persoonlijk advies