Astronaut 22, Amersfoort | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Astronaut 22

Omschrijving

ALGEMEEN
De Astronaut 22 te Amersfoort is gelegen op het bedrijventerrein “Calveen”, nabij de Rijksweg A1. Het bedrijventerrein wordt omsloten door de wijken Hoogland en de in 1995 gebouwde Vinex-wijk Nieuwland. Deze zeer groene wijk kent veel vijvers en sloten en biedt de mogelijkheid voor een mooie wandeling.

Het gebouw is totaal circa 3.035 m² v.v.o. groot en verdeeld over 7 bouwlagen. Het kantoorgebouw is voorzien van een ruime entree welke recent is gerenoveerd, deze entree is voorzien van tochtsluis, ontvangsthal en digitale receptie.

Op het bedrijventerrein “Calveen” zijn diverse gerenommeerde bedrijven gevestigd, onder andere; Florius (ABN AMRO Hypotheken Groep), Ernst & Young, Imtech, Borent, GIBO Accountants en Adviseurs, Pon Holding, Praxis, Ravensburger B.V., en Brunotti Europe B.V.

Op enkele minuten afstand ligt het Van der Valk Hotel Amersfoort – A1 waar men congressen kan organiseren, vergaderen en lunchen/dineren.

BEREIKBAARHEID
Het kantoorgebouw ligt op korte afstand van de op- en afrit (nummer 13) Amersfoort-Noord van de Rijksweg A1 (Amsterdam – Amersfoort – Almelo), Doordat het verkeersknooppunt “Hoevelaken” slechts op twee kilometer afstand ligt, zijn de verbindingen met de rest van het land zonder meer uitstekend te noemen. De ontsluitingsweg “Rondweg Noord”, geeft een directe aansluiting op de rijkswegen A1 en A28. Deze snelwegen kruisen elkaar op het nabij gelegen verkeersknooppunt “Hoevelaken”.

Met het openbaar vervoer is het object bereikbaar door middel van diverse buslijnen vanaf en naar het NS-station Amersfoort Schothorst, welk NS-station is gelegen op het nabij gelegen bedrijvenpark “De Hoef”.

Twee maal per uur vertrekt een bus vanaf Amersfoort Centraal Station naar het bedrijventerrein “Calveen”. De reistijd betreft circa 25 minuten.

VLOEROPPERVLAK
Kantoorruimte: voor de verhuur beschikbaar circa 180 m² v.v.o, als volgt verdeeld:

Begane grond 0.A | ca. 180 m² v.v.o. | VERHUURD

Gemeten conform NEN 2580, meetcertificaat WPM4-8 van Tekenplan Vastgoedpresentatie, d.d. 4 februari 2013.

PARKEERGELEGENHEID
Op het eigen terrein parkeerterrein aan de voor- en achterzijde van het gebouw bevinden zich 69 parkeervakken voor personenauto’s. De parkeernorm bedraagt 1:44.

Tevens is er een ruime overdekte fietsenstalling op het eigen terrein aanwezig.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt opgeleverd in casco gerenoveerde staat, inclusief onder andere:
• recent gerenoveerde representatieve centrale entree met ontvangstruimte voorzien van luifel en tochtsluis;
• gemeenschappelijke gescheiden dames- en herentoilet;
• douche op de begane grond;
• brandslanghaspels;
• de huidige databekabeling, om niet ter overname;
• kabelgoten ten behoeve van data- en elektrabekabeling;
• nieuwe systeemplafonds voorzien van TL-inbouwarmaturen;
• intercominstallatie;
• te openen ramen per 3.60 m;
• pantry aansluitingen per halve verdieping;
• werkkast per bouwlaag;
• ontruimingsinstallatie;
• brandmeldinstallatie;
• beveiligingsinstallatie;
• gestoffeerde noodtrappenhuizen;
• mechanische ventilatie voorzien van topkoeling;
• airco units (waar aanwezig);
• twee personenliften;
• voorzien van draai-/kiepramen voorzien van dubbele beglazing;
• deels voorzien van zonwering.

De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatie-voorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 95,00 per m² per jaar te vermeerderen met omzetbelasting.

Parkeerplaatsen:
€ 600,00 per jaar te vermeerderen met omzetbelasting.

Laadpunt bij de parkeerplaats:
€ 1.350,00 per jaar te vermeerderen met omzetbelasting.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.

ENERGIELABEL
Het gebouw is voorzien van een Energielabel C.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 55,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de leveringen en diensten.
• serviceabonnement, elektriciteitsverbruik, brandstofverbruik, waterverbruik, verbruiksmeting, vastrecht, bediening, verhelpen van storingen, keuringskosten, telefoonkosten e.d. ten behoeve van:
– liftonderhoud, keuringen en certificering;
– luchtbehandelingsinstallatie;
– filters;
– centrale verwarmingsinstallatie;
– koelmachine;
– warmwaterinstallatie;
– hydrofoorinstallatie;
– telefoonkosten (benodigd voor de aanwezige installaties);
– brandmeldinstallatie;
– brandveiligheid;
– optimaliserings-, signalerings- en bewakingsapparatuur (waaronder noodverlichting e.d.);
– dakonderhoud;
– dakveiligheid;
– valbeveiliging;
– bliksembeveiligingsinstallatie;
– intercominstallatie;
– (schuif)deuren;
– toegangscontrolesysteem;
– telefoonkosten;
– brandblusapparatuur (en de vullingen);
– overige installaties en apparatuur;
• levering ten behoeve van eigen gebruik van Huurder van water, gas en elektriciteit, daaronder begrepen de kosten van meterhuur;
• schoonhouden van de algemene/gemeenschappelijke ruimten en dienstruimten, algemene terreinen, parkeerruimten, wegen etc., het sneeuwvrij houden daaronder begrepen;
• abonnement van handdoekautomaten, zeepautomaten e.d.;
• wassen van de ruiten en kozijnen van de algemene/gemeenschappelijke en dienstruimten aan de binnen- en buitenzijde;
• wassen van de ruiten en kozijnen van het gehuurde aan de buitenzijde;
• gevelreiniging;
• instandhouding gemeenschappelijke verlichting, daaronder begrepen de kosten van armaturen, buizen en lampen;
• vuilafvoer en alles wat daarvoor nodig is (containerhuur, gemeentelijke heffingen);
• onderhoud van tuinen;
• ongediertebestrijding;
• onderhoud en vervanging van de plantenbakken en van meubilair en stoffering in de algemene/gemeenschappelijke ruimten en dienstruimten;
• onroerende zaak belasting (gebruikersbelasting);
• onvoorzien;
• 5% administratiekosten over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

AANVAARDING
Per direct.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Lees meer Lees meer

Plan een bezichtiging of stel een vraag