loader

Winthontlaan 1

ALGEMEEN
In het kantoorgebouw W1 vinden gebruikers alles wat ze nodig hebben om het beste uit de werkdag te halen. Het is een werkomgeving die inspireert en zeer goed bereikbaar is. Het atrium op de begane grond biedt een moderne ontmoetingsplek met voorzieningen als een receptie met koffiebar, lunch-restaurant en ‘comfort food’. Gastvrijheid staat hierbij voorop. Deze plek biedt gebruikers de ruimte om gedurende de dag op te laden, informeel te overleggen of te werken. W1 biedt alles waar de werknemer van nu behoefte aan heeft.

In 2021 wordt dit nog verder versterkt door een modernisering en upgrade van de ontvangstruimte en het horeca concept. In het atrium komen extra ruimten en faciliteiten voor verschillende werkvormen, individueel en in teamverband. Ook het buitenterrein en park worden verbeterd zodat alle gelegenheid wordt geboden voor een ontmoeting of een kop koffie in de buitenlucht.

Het gebouw biedt naast de genoemde voorzieningen gemeenschappelijke meeting rooms en een groot auditorium.

De kantooretages zijn efficiënt met gemakkelijk indeelbare vloeren en geschikt voor zowel een traditioneel als een hedendaags kantoorconcept.

LOCATIE
W1 is strategisch gelegen op een zichtlocatie, direct aan de afrit van de A12 (afrit 17, Jaarbeurs). Het gebouw ligt tegenover het nieuwe Holland Casino en het Hotel van der Valk, met een ruim aanbod aan faciliteiten, waaronder horeca en vergadervoorzieningen, en in de nieuw te ontwikkelen Merwedekanaalzone.

Merwede is de nieuwste stadswijk van Utrecht. In de komende jaren zal hier een gevarieerde binnenstedelijke wijk worden ontwikkeld, met onder meer 6.000 nieuwbouwwoningen en een breed aanbod voorzieningen, waaronder horeca, scholen in het basis- en voortgezet onderwijs en (creatieve) bedrijvigheid. Diverse gerenommeerde (inter-)nationale huurders hebben hun naam reeds aan Kanaleneiland verbonden, waaronder ABN AMRO, Rabobank, Equens, Banco Santander, AON en natuurlijk de IKEA.

Het gebied ‘Kanaleneiland’ is als onderdeel van de Merwedekanaalzone de laatste jaren sterk in ontwikkeling. Zo zijn er diverse nieuwbouw en transformatie projecten gerealiseerd en gepland.
De gemeente investeert in het verbeteren van de algemene openbare ruimte, waaronder een wandel- en fietsgebied langs het Merwedekanaal.

HOSPITALITY CONCEPT
De royale centrale entree biedt ruimte aan meerdere faciliteiten. De faciliteiten zijn erop gericht huurders zoveel mogelijk gemak te bieden, het gebruik te optimaliseren door faciliteiten te delen met als speerpunt een druk werkbestaan te combineren met een gezonde levensstijl.

Het hospitality concept bestaat uit de volgende voorzieningen:
• ontvangstbalie met hostess (openingstijden 7:30 uur tot 18:00 uur);
• espressobar met take away assortiment (openingstijden 7:30 uur tot 16:30 uur);
• restaurant welke bij aanvang wordt geëxploiteerd door Vermaat Catering (openingstijden 11:30 uur tot 13:30 uur);
• additionele conference & banqueting service;
• auditorium & vergaderfaciliteiten.

Het restaurant heeft nu een capaciteit van circa 600 personen.
Het auditorium/vergaderfaciliteiten heeft een maxi-male capaciteit van 350 personen.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Gezien de ligging direct aan de afrit van de A12 en de directe aansluiting op de A2 en A27 zijn Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Den Haag en Den Bosch snel te bereiken. Naast de goede parkeernorm bij het gebouw is P+R Westraven op enkele minuten lopen of met het OV.

Openbaar vervoer:
Naast een goede bereikbaarheid per auto is het gebouw ook uitstekend met het openbaar vervoer bereikbaar. Dit komt voornamelijk door de sneltram, met een halte welke op enkele minuten loopafstand van het gebouw is gelegen, en de hoogfrequente busverbinding. Hiermee bedraagt de reistijd vanaf Utrecht Centraal Station circa 5-10 minuten.

Fiets:
Het gebouw ligt aan de snelfietsroute langs het Merwedekanaal richting het Utrecht Centraal Station.

VLOEROPPERVLAK
Het totaal verhuurbare vloeroppervlak van het gebouw bedraagt circa 30.560 m².

Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 2.683 m² v.v.o. verdeeld als volgt

Verdieping Unit Metrage v.v.o.
1e verdieping 1.1 1.636 m²
15e verdieping
(penthouse) 15.1 1.047 m²

Deelverhuur is bespreekbaar.

Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimten van het kantoorgebouw en gemeten conform NEN 2580 meetcertificaat d.d. 4 februari 2021.

PARKEERGELEGENHEID
Er zijn 64 parkeerplaatsen beschikbaar in de bij het gebouw behorende parkeergarage. De parkeernorm is 1:42.

De parkeergarage is afgesloten door middel van een slagboominstallatie met intercom. Toegang tot de parkeergarage wordt mogelijk gemaakt via een kaartsysteem.

ELEKTRISCHE LAADPALEN
Verhuurder draagt zorg voor 16 parkeerplaatsen met elektrische oplaadpalen voor elektrische en hybride auto’s, voor algemeen gebruik. Het elektraverbruik is voor rekening van de gebruiker.

ALGEMEEN OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt opgeleverd in de gerenoveerde staat, inclusief onder andere:
• representatieve entree met receptie, koffiebar en bedrijfsrestaurant;
• 5 liftinstallaties;
• gescheiden toiletgroepen per verdieping; sanitaire groepen worden gerenoveerd;
• luchtbehandeling met koeling, verwarming en bevochtiging (centraal);
• nakoeling en naverwarming met decentrale naregelingen (verdiepingen);
• huidige binnenzonwering (waar aanwezig);
• sprinklerinstallatie;
• noodverlichting;
• brandmeldinstallatie.

De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door Huurder zelf te worden verzorgd en betaald.

OPLEVERINGSNIVEAU KANTOORRUIMTE
De kantoorruimte wordt opgeleverd in casco gerenoveerde staat, met basisvoorzieningen voor kantoorgebruik, bestaande uit:
• geëgaliseerde, legklare vloer in de kantoor-ruimte;
• nieuw kabelgoottracé langs de buitengevel, goten gesplitst voor databekabeling en elektra, beiden horizontaal als verticaal, reeds voorzien van tweevoudige WCD’s (per 3.60 m);
• gesausde bouwkundige wanden en kolommen (kleur wit);
• vernieuwde systeemplafonds voorzien van LED-verlichting op basis van 450 lux op de werkplek (type systeemplafond in overleg tussen Huurder en Verhuurder);
• intercominstallatie met deurontgrendeling per huurder;
• waterleiding en –afvoer ten behoeve van de pantry.

KLIMAATVOORZIENING
De klimaatvoorziening heeft de volgende specificaties:
• comfortniveau zomersituatie, bij een buiten-temperatuur van 28°C een binnentemperatuur van 25 °C +/- 2,0 °C;
• comfortniveau wintersituatie, ruimtetemperatuur 22,0 °C ± 2,0 °C;
• relatieve vochtigheid tussen de 30-70%;
• ventilatievoud; 45 m3/h p.p.;
• interne warmtelast personen, apparatuur en verlichting totaal 35 W/m2.

Hiernaast is het mogelijk de ramen te openen.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

AANVAARDING
In overleg.

WEBSITE

KIJK VOOR MEER INFORMATIE OP DE WEBSITE
www.w1-utrecht.nl

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
1e verdieping: € 185,00 per m² per jaar.
15e verdieping: : € 205,00 per m² per jaar.

Parkeerplaatsen:
€ 1.250,00 per plaats per jaar.

Genoemde huurprijzen te vermeerderen met BTW.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria wordt de huurprijs met 3% verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangs-datum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 55,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.

• stadsverwarming, water en elektriciteit inclusief vastrecht;
• bemanning receptie;
• controle (periodiek) en onderhoud van de aanwezige technische installaties (o.a. CV, lucht-behandeling/koeling, ontruimings- en brand-meldinstallatie, brandbeveiliging, alge¬mene ver-lichting en noodverlichting e.d.);
• onderhoud en service liftinstallaties;
• onderhoud groenvoorziening buiten het pand;
• glasbewassing buitenzijde en gevelreiniging;
• schoonmaak dak;
• onderhoud en periodieke inspectie dak veilig-heidsvoorzieningen;
• schoonmaak en onderhoud algemene ruimten alsmede parkeergarage;
• alarmmelding en beveiliging;
• afvalverwerking;
• ongediertebestrijding;
• assurantiepremie verzekering buitenbeglazing;
• eventueel gebruikers-/huurdersdeel belastingen en heffingen;
• klein dagelijks onderhoud gemeenschappelijke ruimte;
• 5% administratiekosten.

De kosten voor de exploitatie van de gemeen-schappelijke lunchfaciliteit zijn reeds opgenomen in de servicekosten.

In aanvulling op de servicekosten betalen huurders uitsluitend de kosten voor het daadwerkelijke gebruik van de lunch.

Het gebruik en de huur van het auditorium is pro rata parte naar het oppervlak verdeeld over de huurders. Dit resulteert in een (verplichte) opslag op de huur van €1,37 per m2 te vermeerderen met omzetbelasting (prijspeil 2021).

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van

Voorzieningen
  • 24H toegang
    24H toegang
  • Bemande receptie
    Bemande receptie
  • Coffee corner
    Coffee corner
  • Lift
    Lift
  • Lunch faciliteiten
    Lunch faciliteiten
  • Pantry
    Pantry
  • Parkeren
    Parkeren
  • Snelweglocatie
    Snelweglocatie
  • Vergaderruimtes
    Vergaderruimtes
Beschikbare huuropties
Kantoorruimte

Aantal m2 beschikbaar 1.047-1.636 m2

€185 pm2/pj

Aanbod op maat Aanbod op maat
Zoek je meer specifiek aanbod?

Wij gaan graag voor jou op zoek.

Bereikbaarheid

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Gezien de ligging direct aan de afrit van de A12 en de directe aansluiting op de A2 en A27 zijn Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Den Haag en Den Bosch snel te bereiken. Naast de goede parkeernorm bij het gebouw is P+R Westraven op enkele minuten lopen of met het OV.

Openbaar vervoer:
Naast een goede bereikbaarheid per auto is het gebouw ook uitstekend met het openbaar vervoer bereikbaar. Dit komt voornamelijk door de sneltram, met een halte welke op enkele minuten loopafstand van het gebouw is gelegen, en de hoogfrequente busverbinding. Hiermee bedraagt de reistijd vanaf Utrecht Centraal Station circa 5-10 minuten.

Fiets:
Het gebouw ligt aan de snelfietsroute langs het Merwedekanaal richting het Utrecht Centraal Station.

  • Auto
    Auto
  • Fiets
    Fiets
  • Nabij bus
    Nabij bus
  • Nabij tram/metro
    Nabij tram/metro
Parkeermogelijkheden
  • Eigen terrein
    Eigen terrein
Plan een bezichtiging of stel een vraag
Plan een bezichtiging of stel een vraag