Winthontlaan 1, Utrecht | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Winthontlaan 1

Omschrijving

WELKOM BIJ WINTHONTLAAN 1
W1 is de locatie waar je gezond en duurzaam kunt (samen)werken. Dit gebouw biedt alle voorzieningen om het beste uit de werkdag te halen. Vooraanstaande huurders als Rabobank, Worldline, De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen en Leeuwendaal genieten dagelijks van de kwaliteiten van W1. Deze landmark langs de A12 is uitstekend bereikbaar. Met het BREEAM Very Good certificaat en Energielabel A is W1 een bewezen duurzame keuze. Of je nu hybride werkt of juist niet, de voorzieningen van W1 maken het verschil.

W1 staat voor (samen)werken, gastvrijheid en efficiëntie
Het gebouw biedt op de begane grond alle faciliteiten voor de kantoorgebruiker van nu. De receptie verzorgt een professionele ontvangst. Het ruime, lichte Atrium is ingericht naar de behoeften op verschillende momenten van de werkdag. Bijvoorbeeld de touch-down area waar je even kan landen om je berichten te checken. Of neem de flexibele meeting spaces verderop in het Atrium. Dit multifunctionele gebied is ingericht op informele meetings, creatieve werkvormen of een lunchbespreking. Ook zijn er twee exclusieve vergaderkamers. Uniek is het Auditorium. Hier kunnen zakelijke bijeenkomsten voor groepen tot 200 personen worden georganiseerd. De break-out ruimte rondom het auditorium maakt het geschikt voor verschillende soorten evenementen. Het huren van externe locaties is niet meer nodig.

Een kernwaarde van W1 is gastvrijheid voor huurders en bezoekers. De algemene ruimten hebben een lichte en tegelijkertijd warme uitstraling. Hier ben je welkom. Het team van hostesses, barista en het restaurant staat voor een persoonlijke en professionele benadering. De Espressobar is de ontmoetingsplek van het gebouw. Heerlijke koffie en een ontspannen moment. Van de aanblik van het restaurant krijg je al lekkere trek. Vers, gezond en gevarieerd. Een maaltijd salade of liever een (vegan) kroket? Het kan allemaal bij W1. Het horeca team biedt talloze mogelijkheden voor het verzorgen van lunches, borrels en bijeenkomsten. In het restaurant, auditorium, maar ook in de ruimte van een huurder zelf.

Deze voorzieningen zijn voor alle huurders. Dit is ten opzichte van het individueel organiseren voordelig en efficiënt. En vanwege de goede, representatieve ontvangst en aanwezige gezamenlijke voorzieningen kan een huurder op de eigen gehuurde vloer kiezen voor een efficiënte indeling. Tegelijkertijd biedt het gebouw ook de medewerkers efficiëntie. Die vinden een aantrekkelijke horeca aanbod, in het gebouw en in de buurt. Ook zijn er vele mogelijkheden om elkaar te ontmoeten en te ontspannen. Geniet van je koffie in het bijbehorende park. Spreek je collega even buiten in de zon. Of maak tijdens de lunch gratis gebruik van de Padel banen. Die liggen op loopafstand van het gebouw. Waarom zou je niet naar kantoor komen?

Een uitstekende bereikbaarheid
W1 ligt gelijk aan de afrit A12 / Europalaan met een directe aansluiting vanaf de A2 en A27. Zo profiteert u maximaal van de centrale ligging van Utrecht. W1 is makkelijk te vinden vanwege de goede zichtbaarheid vanaf de A12. Het gebouw heeft een riante parkeervoorziening. Er is plaats voor ruim 800 auto’s. Uiteraard zijn er voldoende laadpalen.

Ook voor Openbaar Vervoer gebruikers is de bereikbaarheid uitstekend. W1 ligt op de hoogfrequente sneltram en bus verbinding Utrecht CS – P+R Westraven – Nieuwegein. Vanaf de halte naast het gebouw is de reistijd naar Utrecht CS minder dan 10 minuten.

Fietsen naar W1 is een goed alternatief. Langs het gebouw loopt de belangrijke fietsroute Utrecht – Nieuwegein. Via deze fietssnelweg ben je binnen een kwartier in het stationsgebied. Of zoek je de gezelligheid van Ledig Erf? Dan is dat maar 10 minuutjes fietsen. W1 beschikt over riante, afgesloten fietsenstallingen. Voor de sportieve fietsers zijn er lockers en 4 douche cabines.

Merwedekanaalzone is ‘the place to be’
W1 ligt in het business district A12-zone / Europalaan. Hier bevinden zich hoogwaardige kantoren met aansprekende huurders als ABN Amro, NWO, Santander, YER en Brunel. Naast W1 ligt de dotslash-campus, de start-up en scale-up locatie van Utrecht. De locatie van W1 in dit gebied is zeer gunstig. Dit vanwege de zichtbaarheid van de A12, de nabijheid van de afslag, de P+R Westraven en de OV haltes en voor de deur. Naast W1 ligt het Van der Valk hotel, een mooie aanvulling op de voorzieningen van het gebouw zelf. Voor een snelle boodschap ga je naar de Goylaan op een paar minuten van het gebouw. En bij Nova, het complete winkelhart van Kanaleneiland, ben je ook zo.

W1 is onderdeel van de Merwedekanaalzone. Dè Utrechtse binnenstedelijke ontwikkellocatie. Deze zone transformeert naar een moderne groene stadswijk voor wonen en werken. In het gebied rondom W1 betekent dit dat de bedrijvigheid langs het Merwedekanaal op termijn zal verdwijnen. Daarvoor in de plaats komen woongebouwen in een parkachtige setting. De commerciële functies langs de Winthontlaan en Europalaan worden versterkt. De sneltram wordt daarvoor aangepast tot een hoogwaardige verbinding op metro-niveau. De campus-achtige setting die gaat ontstaan, maakt de locatie ‘the place to be’.

W1 biedt efficiënte units De vloeren van W1 zijn gemakkelijk indeelbaar. Dit maakt de units geschikt voor verschillende kantoorconcepten.

BESCHIKBAAR
Het totaal verhuurbare vloeroppervlak van het gebouw bedraagt circa 30.560 m².

Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 780 m² v.v.o.:

Verdieping | Unit | Metrage v.v.o.
2e verdieping | 2.1 | 780 m²

Genoemd metrage is gemeten conform NEN 2580 en is inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimten van het kantoorgebouw en exclusief toedeling auditorium.

Ook als u een grotere of kleinere unit zoekt verkennen wij graag de mogelijkheden.

TECHNISCHE EN CONTRACTUELE UITGANGSPUNTEN

ALGEMEEN OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt opgeleverd in de gerenoveerde staat, inclusief onder andere:
• representatieve entree met receptie, koffiebar en bedrijfsrestaurant;
• 5 liftinstallaties;
• gescheiden toiletgroepen per verdieping;
• luchtbehandeling met koeling, verwarming en bevochtiging (centraal);
• nakoeling en naverwarming met decentrale naregelingen (verdiepingen);
• huidige binnen zonwering (waar aanwezig);
• noodverlichting;
• brandmeldinstallatie.

OPLEVERINGSNIVEAU KANTOORRUIMTE
De kantoorruimte wordt opgeleverd in casco gerenoveerde staat, met basisvoorzieningen voor kantoorgebruik, bestaande uit:
• geëgaliseerde, legklare vloer in de kantoorruimte;
• nieuw kabelgoottracé langs de buitengevel, goten gesplitst voor databekabeling en elektra, beiden horizontaal als
verticaal, reeds voorzien van 2-voudige WCD’s (per 3.50 m);
• gesausde bouwkundige wanden en kolommen (kleur wit);
• vernieuwde systeemplafonds, gebruik makend van het bestaande raster, voorzien van LED-verlichting op basis van 450 lux op de werkplek (type systeemplafond in overleg tussen Huurder en Verhuurder);
• nieuwe intercominstallatie met deurontgrendeling per huurder;
• waterleiding en –afvoer ten behoeve van de pantry.

HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 195,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.

Parkeren: € 1.250,00 per plaats per jaar, te vermeerderen met BTW.

Er zijn 34 parkeerplaatsen beschikbaar in de bij het gebouw behorende parkeergarage, op basis van een parkeernorm van 1:49. De parkeergarage is afgesloten door middel van een slagboominstallatie met intercom. Toegang tot de parkeergarage wordt mogelijk gemaakt via een kaartsysteem.

BTW
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijzen.

HUURBETALING
Per kwartaal vooruit.

INDEXERING
Jaarlijks, op basis van het Consumenten Prijsindexcijfer (CPI), reeks Alle Huishoudens (2015=100); voor het eerst 1 jaar na de huuringangsdatum.

HUURPERIODE
5 jaar + 5 additionele jaren.

BESCHIKBAAR
In overleg.

HUUROVEREENKOMST
Standaard ROZ huurovereenkomst, model 2015.

HOSPITALITY CONCEPT
Het hospitality concept bestaat uit de volgende voorzieningen:

– ontvangstbalie met hostess (openingstijden 7:30 uur tot 17:00 uur);
– espressobar met take away assortiment (openingstijden 8 uur tot 15:00 uur);
– restaurant welke bij aanvang wordt geëxploiteerd door Vermaat Catering;
– additionele conference & banqueting service;
– auditorium & vergaderfaciliteiten.

KLIMAATVOORZIENING
De klimaatvoorziening heeft de volgende specificaties:

– comfortniveau zomersituatie, bij een buiten-temperatuur van 28°C een binnentemperatuur van 25 °C +/- 2,0 °C;
– comfortniveau wintersituatie, ruimtetemperatuur 22,0 °C ± 2,0 °C;
– relatieve vochtigheid tussen de 30-70%;
– ventilatievoud; 45 m3/h p.p.;
– interne warmtelast personen, apparatuur en verlichting totaal 35 W/m2.

Voorts is het mogelijk de ramen te openen.

SERVICEKOSTEN
€ 72,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, te vermeerderen met omzetbelasting.

De kosten voor de exploitatie van de gemeenschappelijke lunchfaciliteit zijn reeds opgenomen in de servicekosten.
In aanvulling op de servicekosten betalen huurders uitsluitend de kosten voor het daadwerkelijke gebruik van de lunch.

Het gebruik en de huur van het auditorium is pro rata parte naar het oppervlak verdeeld over de huurders. Dit resulteert in een (verplichte) opslag op de huur van € 1,37 per m2 te vermeerderen met omzetbelasting (prijspeil 2021).

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

Lees meer Lees meer

Kenmerken

Algemeen

Huurprijs € 195 /m2/jaar

Servicekosten € 72 /m2/jaar

Aanvaarding

Bouw

Hoofdfunctie Kantoorruimte

Oppervlakten

Oppervlakte 780 m2 (in units vanaf 780 m2)

Indeling

Aantal bouwlagen 15 bouwlagen

Plan een bezichtiging of stel een vraag