Newtonlaan 201, Utrecht | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Newtonlaan 201

Omschrijving

ALGEMEEN
Het door Rietveld Architects uit New York ontworpen kantoorgebouw “NewtonHouse” is gelegen op het kantorenpark Rijnsweerd Noord te Utrecht, aan de oostzijde van Utrecht tussen het Science Park Utrecht en de binnenstad van Utrecht.

Het entreegebied van het kantoorgebouw “NewtonHouse” is onlangs volledig gerenoveerd. De focus van het entreegebied ligt op het creëren van een ruim opgezette lounge area waar verschillende functies samenkomen. Het bedrijfsrestaurant is eveneens volledig gerenoveerd, Vermaat Catering verzorgt de lunchfaciliteiten.

Levendige horecagelegenheden zijn zowel op het kantorenpark te vinden (Bar Beton, Brasserie Plato en Bar Lot) als in de directe nabijheid: in en rondom het Wilhelminapark en in Utrecht Oost, waar ook het winkelgebied Nachtegaalstraat/Burgemeester Reigerstraat ligt. Deze zijn via de fiets-/voetgangerstunnel aan de Van Goghlaan binnen enkele minuten bereikbaar.

Vele gerenommeerde bedrijven zijn op Rijnsweerd gevestigd, zoals DAS Rechtsbijstand, ASR, EY, Keylane, Plus Retail, UAF, de Advocaten Van Van Riet en het Provinciehuis.
Tevens zijn in de nabijheid in het Utrecht Science Park het UMCU, de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht gehuisvest.

FACILITEITEN
Het gebouw is voorzien van diverse gemeenschappelijke faciliteiten. De lounge area welke onder meer voorzien is van een koffiecorner, bemande receptie, “grab & go” restaurant en vergaderruimten. Daarnaast zijn er in het gebouw een bedrijfsrestaurant, een terras en een bar.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Per auto is het “Newton House” uitstekend te bereiken. Het kantorenpark Rijnsweerd ligt in Utrecht Oost, direct aan de afslag van de A27 en A28 (knooppunt Rijnsweerd). Daarnaast is het object vanaf de A12 via de Waterlinieweg eenvoudig te bereiken.

Openbaar vervoer:
Per openbaar vervoer is het “NewtonHouse” goed bereikbaar door middel van de HOV-lijn van/naar het Centraal Station Utrecht in circa 12 minuten en diverse buslijnen van onder andere Nieuwegein, Lunetten, Utrecht Noord etc.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is de navolgende kantoorruimte beschikbaar:

4e verdieping:
Bouwdeel 4A1 | 696,3 m² v.v.o. | Per direct
Bouwdeel 4A2 | 1.588,0 m² v.v.o. | Per direct
Bouwdeel 4B | 722,5 m² v.v.o. | Per direct

5e verdieping:
Bouwdeel 5A | 1.249,0 m² v.v.o. | Per direct

Het is mogelijk om 1 of meerdere bouwdelen te huren.

Genoemde metrages is inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Gemeten conform NEN 2580 door Stevens van Dijck met meetcertificaat 20171030 3810 db d.d. 30 oktober 2017.

“NewtonHouse” beschikt naast de reguliere kantoorruimtes ook over businessunits die op flexibele basis gehuurd kunnen worden. Deze ruimtes, vanaf circa 25 m² v.v.o., zijn beschikbaar vanaf 2 personen en bevinden zich op de begane grond.

PARKEERGELEGENHEID
Het gebouw beschikt over een ruime parkeerkelder en de mogelijkheid om in de directe nabijheid van het object te parkeren. Hierdoor heeft het object een parkeernorm van 1:65 m² hetgeen uniek is voor kantorenpark Rijnsweerd Noord!

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimtes worden in overleg opgeleverd in de huidige of casco gerenoveerde staat, inclusief onder andere:
• gebouwgebonden installaties;
• systeemplafond voorzien van verlichtingsarmaturen;
• huidige scheidingswanden voorzien van brandwerende deuren*;
• gescheiden toiletgroep per verdieping;
• mechanische ventilatie met topkoeling;
• wandkabelgoten ten behoeve van elektra- en data- aansluiting;
• sprinklerinstallatie;
• huidige vloerbedekking (voor zover aanwezig)*;
• inregeling lucht- en lichtsystemen*;
• ready-to-go ICT infrastructuur in het gebouw aanwezig*;
• huidige pantry*;
• receptiediensten;
• beveiligingssysteem door het gehele gebouw.

*geldt alleen in geval van oplevering in huidige staat.

GLASVEZEL
Verhuurder heeft samen met Uniscape geïnvesteerd in de aanleg van een hoogwaardig transparante glasvezel infrastructuur in het gebouw waarvan het gehuurde deel uitmaakt, zodat huurders van ruimte in het gebouw snel internet en/of netwerkdiensten kunnen afnemen. Als gevolg daarvan is het huurder niet mogelijk zelf lijnen in het gehuurde of het gebouw waarvan het gehuurde deel uitmaakt aan te brengen.

Het voorafgaande staat er niet aan in de weg dat het huurder vrij staat om internet-, telefonie- en/of netwerkdiensten bij een derde te betrekken.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

AANVAARDING
Per direct, in overleg.

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 185,00 per m² per jaar. Afhankelijk van de ruimte/verdieping.

Parkeerplaatsen:
€ 1.400,00 per parkeerplaats per jaar.

Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met aansluitende verlengingsperioden van telkens 5 (vijf) jaar. Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 80,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting. Eenmaal per jaar vindt een afrekening plaats op basis van de werkelijk gemaakte kosten, onder andere ten behoeve van:

Nutsvoorzieningen, waaronder:
• levering warmte en koude (WKO), inclusief vastrecht
• elektriciteitsverbruik en -transport, inclusief vastrecht;
• waterverbruik, inclusief vastrecht;

Technisch onderhoud (contract en storingen):
• klein bouwkundig onderhoud;
• technische/klimaatinstallaties;
• brandbeveiligingsinstallatie;
• brandmeldinstallatie;
• toegangscontrole systeem;
• automatische deuren
• overige technische installaties;
• verlichtingsinstallaties en armaturen;
• liftinstallatie;
• gevel onderhoudsinstallatie.

Services:
• groenvoorzieningen;
• gladheidsbestrijding;
• schoonmaakonderhoud;
• sanitaire voorzieningen;
• glasbewassing;
• gevelreiniging;
• vuilafvoer;
• ongediertebestrijding.

Full Service Hospitality component:
• hospitality management;
• restauratieve voorzieningen;
• ontvangst receptiediensten.

Overige:
• surveillance/sluitronde;
• keyholding/alarmopvolging;
• gemeentelijke belastingen;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ 2018, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Lees meer Lees meer

Kenmerken

Algemeen

Huurprijs € 185 /m2/jaar

Servicekosten € 80 /m2/jaar

Aanvaarding

Bouw

Hoofdfunctie Kantoorruimte

Oppervlakten

Oppervlakte 4.256 m2 (in units vanaf 723 m2)

Indeling

Aantal bouwlagen 8 bouwlagen

Plan een bezichtiging of stel een vraag