Europalaan 40, Utrecht | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Europalaan 40

Omschrijving

ALGEMEEN
Gebouw Avenue is een nieuw icoon. Ontworpen door het gerenommeerde architectenbureau Graziosi Progetti. Een nieuwe parel in het Utrechtse kantorenlandschap. Gelegen op een strategische locatie tussen de snelweg en het historische centrum van Utrecht.

In 2021/2022 is Gebouw Avenue volledig gerenoveerd, waarbij van lichte materialen en een verfijnde afwerking, zoals prachtige houtaccenten, subtiele gouden details en wit marmer, gebruik is gemaakt. Een comfortabele werkomgeving en zakelijke ontmoetingsplek met de allure van een vijfsterrenhotel.

Door de volledig vernieuwde installaties en inrichting is er een comfortabele en gezonde werkomgeving gecreëerd, die klaar is voor de toekomst. Waar voorheen sprake was van gevelradiatoren, wordt het gebouw nu via het plafond verwarmd en gekoeld. Het gebouw beschikt over Energielabel A en met de nieuwe installatietechniek wordt de basis gelegd voor een Paris-proof toekomst.

Het gebouw met een totale kantooroppervlakte van ca. 9.350 m2 wordt gebruikt als een multi-tenant gebouw. Voor de kantoorvloeren geldt een flexibele indelingsmogelijkheid. Vanaf circa 377 m2 is het al mogelijk om een eigen kantoorunit te huren. Een verdieping omvat circa 1.500 m2 kantoor oppervlakte.

Gelegen op een prominente zichtlocatie aan de Europalaan beschikt dit prachtige gebouw over ruim voldoende parkeerplaatsen in de bijbehorende parkeergarage en op het eigen parkeerterrein.

In de nabijheid van Gebouw Avenue zijn bekende ondernemingen gevestigd, onder andere de Rabobank, Alstom, Kneipp en Equens. In bouwdeel A is de ABN AMRO gehuisvest.

GEMEENSCHAPPELIJKE FACILITEITEN
Het gebouw heeft een dubbele entree op de begane grond. Een entree is gelegen aan de zijde Europalaan en een entree is gelegen aan het binnenterrein naast de parkeergarage. De entree is het hart van het gebouw. Door de dubbele hoogte wordt dit een ruimtelijke en dynamische plek waar gebruikers en bezoekers graag verblijven.
Gebouw Avenue voldoet volledig aan de laatste standaard voor kantoorgebruik en biedt alle voorzieningen die men zich kan wensen, zoals een meeting center, koffiecorner en een bedrijfsrestaurant.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Gebouw Avenue is uitstekend bereikbaar met de auto via directe aansluitingen op de A12 (afrit 17 van de ring zuid Utrecht). Vanaf de Ring Zuid zijn de A2 en A27 naar Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Den Haag, Amersfoort en Den Bosch snel te bereiken.

Openbaar vervoer:
Naast een uitstekende bereikbaarheid met de auto is Gebouw Avenue tevens goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanaf het Utrecht Centraal Station is de reistijd per bus/sneltram tot aan de halte voor het gebouw circa 6 minuten, waarna het kantoorgebouw lopend in 2 minuten te bereiken is. De sneltram stopt voor de deur en 4 buslijnen hebben er een halte.

KANTOORRUIMTE
Voor de verhuur is beschikbaar circa 4.197 m2 v.v.o. kantoorruimte verdeeld als volgt:

Verdieping | Unit | Metrage
2e verdieping | unit 2.10 | circa 554,18 m² v.v.o.
3e verdieping | unit 3.20 | circa 640,21 m² v.v.o.
4e verdieping | circa 1.501,27 m² v.v.o.
5e verdieping | circa 1.501,27 m² v.v.o.

Deelverhuur is mogelijk vanaf circa 337 m² v.v.o.

Genoemde metrages inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimte van het kantoorgebouw.
Gemeten conform NEN 2580.

PARKEERGELEGENHEID
Het gebouw beschikt over ruim voldoende parkeergelegenheid in de afgesloten parkeergarage en op het parkeerterrein aan de achterzijde van het kantoorgebouw op basis van een parkeernorm van 1 parkeerplaats per 52 m² v.v.o. kantoorruimte.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

AANVAARDING
In overleg.

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt in casco gerenoveerde staat opgeleverd met de volgende voorzieningen:
• nieuwe klimaatinstallatie bestaande uit een luchtbehandelingsinstallatie, compleet met ventilatie, koeling, verwarming en luchtbevochtiging middels het plafond (klimaatklasse B);
• installatie-onderdelen in het plafond zijn uitgelegd op een moduulmaat van 1.800 mm, rekening houdend met een kantoordiepte van 5.400 mm;
• interne warmtelast kantoorruimten en kantoortuinen = 43 W/m2 (gebaseerd op 1 persoon per 8 m2):
• interne warmtelast vergader-/spreekruimte = 63 W/m2 (gebaseerd op 1 persoon per 2,5 m2);
• nieuw bandraster systeemplafond met een stramienmaat van 1.800 mm, voorzien van LED verlichtingsarmaturen met aanwezigheidsdetectie;
• akoestische absorptiecoëfficient plafond 0,95;
• gesausde wanden;
• 3 personenliften;
• zonwerende beglazing;
• vloerbedekkingsgerede vloer;
• nieuwe kabelgoten ten behoeve van elektra, data en telefonie;
• per gevelstramienmaat van 1.800 mm is een dubbele wandcontactdoos beschikbaar;
• hoofdtrappenhuizen in natuursteen;
• gerenoveerde sanitaire voorzieningen op elke verdieping;
• dubbele toegangsdeur op de verdieping;
• elke verdieping heeft een eigen elektriciteitsmeter.

Turnkey oplevering behoort tot de mogelijkheden.

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 210,00 per m² per jaar

Parkeerplaatsen:
€ 1.700,00 per parkeerplaats per jaar

Genoemde huurprijzen te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
In overleg.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 75,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting:

• gasverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties van de gemeenschappelijke ruimten;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties van de gemeenschappelijke ruimten;
• waterverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties van de gemeenschappelijke ruimten;
• gasverbruik individueel inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte;
• elektriciteitsverbruik individueel inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte;
• waterverbruik individueel inclusief vastrecht ten behoeve van de gehuurde ruimte;
• onderhoud en periodieke controle van (indien aanwezig) verwarmings- en/of lucht-
behandelingsinstallatie(s) en topkoelinstallaties;
o idem van liftinstallatie(s);
o idem van hydrofoorinstallatie;
o idem van brandmelder-, gebouw bewakings-, storingsmelder- en noodstroominstallatie(s);
o idem handmatig of motorisch aangedreven deuren; o idem intercom;
o idem toegangscontrolesysteem;
• sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep e.d.;
• schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten (inclusief toiletten), liften, beglazing buitenzijde, beglazing gemeenschappelijke ruimten, terrassen, en/of terrein;
• verzorging huisvuil, containerhuur e.d.;
• exploitatiekosten van hospitality services (indien aanwezig) zoals o.a. bedrijfsrestaurant, coffee corner, receptiediensten, bewaking, etc.;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• onderhoud lampen en buizen in gemeenschappelijke ruimten;
• het (periodiek) schoonhouden en ontstoppen van goten, hemelwaterafvoeren;
• afvalstoffenheffing;
• zuiveringslasten;
• rioolrechten gebruiker;
• waterschapslasten gebruiker;
• administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde en geleverde leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door Huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ 2018, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Lees meer Lees meer

Plan een bezichtiging of stel een vraag