- Utrecht
- Australielaan 5
- Oppervlakte
100 m2
- Te huur vanaf
100 m2
- Huurprijs
€ 1.085 Per maand
- Aantal Personen
20
Australielaan 5
Omschrijving
TE HUUR KENMERKEN
ALGEMEEN
Het representatieve kantoorgebouw is gelegen aan de Australiëlaan 5 te Utrecht in de wijk Kanaleneiland. Dit gebied ligt ten zuiden van het centrum van Utrecht. De totale verhuurbare oppervlakte van het gebouw bedraagt 4.410 m2 v.v.o. Momenteel is er circa 100 m2 v.v.o. inclusief toedeling van de algemene en gemeenschappelijke ruimtes te huur en bevindt zich op de 4e verdieping.
Organisaties zoals IKEA, Equens, AON en diverse grote detailhandelaren bevinden zich in de directe omgeving. De omgeving heeft een ruim aanbod aan horeca en voorzieningen.
BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Zeer goed bereikbaar met eigen vervoer. Het gebouw is gelegen naast de af- en oprit van de rijksweg A12 en heeft hiermede een directe verbinding met rijkswegen A2, A27 en de A28.
Openbaar vervoer:
Zeer goed bereikbaar met openbaarvervoer. Utrecht Centraal is met circa 6 minuten te bereiken. De sneltram en vier buslijnen hebben een halte in de directe omgeving.
VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal: circa 100 m2 v.v.o. op de 4e verdieping.
Genoemd metrage is inclusief algemene en gemeenschappelijke ruimtes van het kantoorgebouw.
PARKEERGELEGENHEID
6 (zes) parkeerplaatsen zijn beschikbaar voor de verhuur.
OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat met de volgende voorzieningen:
• representatieve entree met ontvangstruimte;
• twee personenliften;
• systeemplafonds voorzien van LED-verlichtingsarmaturen;
• mechanische ventilatie voorzien van topkoeling;
• radiatoren voorzien van thermostaatkranen;
• huidige scheidingswanden;
• huidige PVC-vloer;
• kabelgoten ten behoeve van databekabeling;
• te openen ramen;
• gescheiden toiletgroepen per verdieping
• gemeenschappelijke pantry, inclusief boven- en onderkastjes.
De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.
ENEGERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van Energielabel A.
AANVAARDING
Per direct/in overleg.
VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 1.085,00 per maand.
Parkeerplaatsen:
€ 1.000,00 per parkeerplaats per jaar.
Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.
BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.
HUURTERMIJN
2 (twee) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 1 (één) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.
HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal of per maand vooruit.
HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
SERVICEKOSTEN
€ 44,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• Luchtbehandelingsinstallatie t.b.v. kantoren en algemene ruimtes;
• mechanische ventilatie van de toiletten;
• stadsverwarmingsinstallatie;
• de warm- en kou watervoorziening;
• brandmeldinstallatie;
• de drukverhogingsinstallatie;
• de liftinstallatie incl. communicatie t.b.v. liftinstallatie;
• de topkoelingsinstallatie;
• elektrische installaties van de algemene ruimte;
• buitenverlichtingsinstallatie;
• noodverlichtingsinstallatie;
• het schoonhouden van alle gemeenschappelijke ruimten, waaronder worden gerekend: de
• entree, centrale hal, toiletruimten, lift, trappenhuis en vluchttrappen;
• het aanbrengen en aanvullen van handdoeken- en zeepautomaten, toiletrolhouders, etc.;
• het wassen van ramen en kozijnen aan de buitenzijde;
• het schoonhouden en periodiek reinigen van de goten, afvoeren en riolering;
• het onderhoud van de gemeenschappelijke tuin en/of groenvoorziening,
• gladheidsbestrijding en binnen beplanting algemene ruimtes;
• de kosten voor de afvoer van het gemeenschappelijke huisvuil;
• afvalstoffenheffing;
• zuiveringslasten;
• waterschapslasten gebruiker;
• onderhoud toegangscontrolesysteem/slagboom
• telefonie t.b.v. diverse technische installaties
• legionellapreventie en keerklepcontrole
• onderhoud aan Zonweringen
• onderhoud tourniquet
• receptiediensten buiten kantoortijden (18:00 tot 22:00 uur en beveiliging (open- en sluit
• rondes)
• blusmiddelen
• vuilafvoer
• ongediertebestrijding
• verzekering
• energiemonitoring
• water, elektra en warmte voor de gehuurde ruimte
• 5 % administratiekosten.
ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.
HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.
Kenmerken
Algemeen
Huurprijs € 1.085 Per maand
Servicekosten € 44 /m2/jaar
Aanvaarding
Bouw
Hoofdfunctie Kantoorruimte
Oppervlakten
Oppervlakte 100 m2 (in units vanaf 100 m2)
Indeling
Aantal bouwlagen 5 bouwlagen
Plan een bezichtiging of stel een vraag
Contact
- Gratis en verblijvend
- Binnen een uur contact
- Persoonlijk advies