Watermanweg 44, Rotterdam | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Watermanweg 44

Omschrijving

Algemeen
Representatieve kantoorruimte in het in het oog springende kantoorgebouw ”Eurogate II” aan de Watermanweg 44-60 te Rotterdam.

Locatie
Het kantoorgebouw is gelegen in de directe nabijheid van winkelcentrum Alexandrium en trein-, bus- en metrostation Rotterdam Alexander. In de omgeving zijn vele gerenommeerde ondernemingen gevestigd waaronder Eneco, Royal Haskoning, Coca-Cola en Proctor & Gamble. Het Alexandrium gebied wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van diverse grootwinkelbedrijven, waardoor het een uitermate levendige omgeving is met dagelijks vele duizenden bezoekers. Tevens staat het gebied bekend om zijn uitstekende bereikbaarheid met zowel eigen als openbaar vervoer.

Bereikbaarheid
Auto
Het kantoorgebouw ligt in de directe nabijheid van de rijksweg A20 ter hoogte van de afslag Rotterdam / Prins Alexander en Capelle aan den IJssel. De Watermanweg biedt tevens via de Hoofdweg en de Boezemweg een zeer snelle verbinding met het centrum van Rotterdam.

Openbaar vervoer
Binnen enkele minuten lopen bent u bij NS-station Rotterdam-Alexander met goede treinverbindingen naar Rotterdam Centraal Station, Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Naast het NS-station is het gelijknamige metro- en busstation gelegen.

Indeling
Voor de verhuur is beschikbaar:
Ca. 556 m² kantoorruimte gelegen op de 9e verdieping.

Huurder heeft de mogelijkheid om medegebruik te maken van het volledig geoutilleerde bedrijfsrestaurant dat is gelegen op de bovenste verdieping van het kantoorgebouw, met een spectaculair uitzicht over heel Rotterdam.

Parkeren
Er zijn parkeerplaatsen beschikbaar op het bij het kantoorgebouw gelegen afgesloten parkeerterrein alsmede in de onder het gebouw gelegen parkeergarage. Er geldt een parkeernorm van 1:51.

Voorzieningen
Het object zal worden opgeleverd in de huidige staat, met onder andere de navolgende voorzieningen:
– representatieve entree voorzien van een tourniquet;
– bemande receptiebalie begane grond;
– 3 personenliften en 1 goederenlift;
– toegangscontrole- (alle verdiepingen) en intercomsysteem voor parkeerterrein en garage;
– te openen ramen;
– systeemplafond met geïntegreerde verlichtingsarmaturen;
– verwarming en koeling via het plafond;
– Cat 5 bekabeling en MER ruimte;
– glasvezelaansluiting BT (British Telecom) aanwezig;
– aanwezige pantry voorziening;
– aanwezige kantoorindeling met o.a. vergaderkamers en belcellen;
– gescheiden dames- en herentoiletgroep;
– energielabel A.

Huurprijs
Kantoorruimte
€ 165,00 per m² per jaar, exclusief b.t.w. en servicekosten.

Parkeerplaatsen buiten
€ 950,00 per plaats per jaar, exclusief b.t.w.

Parkeerplaatsen binnen
€ 1.450,00 per plaats per jaar, exclusief b.t.w.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurtermijn
5 jaar met een verlengingsmogelijkheid van 5 jaar.

Omzetbelasting
Over de huurprijs zal b.t.w. in rekening worden gebracht. Indien b.t.w. niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.

Bijkomende kosten
Een voorschot ter grootte van € 50,00 per m² per jaar, exclusief b.t.w., voor onder andere de navolgende leveringen en diensten:
– de kosten verbonden aan het onderhoud van de elektrische, werktuigbouwkundige en lift technische installaties voor zover eigendom van verhuurder;
– gasverbruik inclusief vastrecht;
– elektriciteitsverbruik, inclusief vastrecht ten behoeve van de gemeenschappelijke installaties, waaronder centrale verwarmings-, luchtbehandelings-, en lift technische installaties;
– elektriciteitsverbruik, inclusief vastrecht ten behoeve van het gehuurde;
– schoonmaakkosten gemeenschappelijke ruimtes, liften, parkeergarage en parkeerterrein;
– onderhoud en periodieke controle vallende onder het service-abonnement van verwarmings- en luchtbehandelingsinstallatie;
– periodiek reinigen daken en hemelwaterafvoer;
– de kosten van het stroomverbruik en onderhoud van de verlichtingsinstallatie en zwakstroominstallatie van de gemeenschappelijke ruimten en de buitenverlichting;
– assurantiepremie buitenbeglazing;
– de kosten van het bewassen van de ruiten aan de buitenzijde en de ruiten aan de binnenzijde van de algemene ruimte;
– de kosten van de waterlevering, alsmede meterhuur en onderhuur;
– de kosten van onderhuur en periodieke controle van de brandblusapparatuur voor zover eigendom van de verhuurder;
– alarminstallatie;
– telecommunicatiekosten van lift-, alarm-, brandmeld- en storingsmeldinstallatie;
– eventuele andere kosten die in het belang van de huurder(s) ten aanzien van het gehuurde door verhuurder worden gemaakt;
– de kosten verbonden aan de vuilafvoer;
– receptiebemanning op werkdagen tijdens kantooruren;
– de kosten voor het restaurant;
– de administratiekosten ad 5% van de overige voornoemde kosten van levering diensten, vermeerder met omzetbelasting over de bovengemelde kosten.

De servicekosten worden geheven op basis van jaarlijkse nacalculatie.

Zekerheidsstelling
Een bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en b.t.w.

Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en b.t.w. dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per kalenderkwartaal.

Datum van oplevering
Per direct.

Energielabel
Het object heeft een energielabel A, energie index 0,97 en is geldig tot 13 maart 2027.

Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.

Lees meer Lees meer

Kenmerken

Algemeen

Huurprijs € 165 /m2/jaar

Servicekosten € 50 /m2/jaar

Aanvaarding In overleg

Bouw

Hoofdfunctie Kantoorruimte

Oppervlakten

Oppervlakte 556 m2 (in units vanaf 556 m2)

Indeling

Aantal bouwlagen 1 bouwlagen

Plan een bezichtiging of stel een vraag