- Rijswijk
- Volmerlaan 3
- Oppervlakte
740 - 1.538 m2
- Aantal Personen
148 - 308
Volmerlaan 3
Omschrijving
Algemeen
Volmerlaan 3 – 5 wordt thans volledig gerenoveerd. De totale oppervlakte van het gebouw is 15.422 m² VVO, waarvan circa 10.901 m² langjarig is verhuurd aan het hoofdkantoor van TUI. Onder het kantoorpand bevindt zich een tweelaagse ondergrondse parkeergarage (127 parkeerplaatsen). Het object is centraal gelegen op bedrijvenpark Plaspoelpolder te Rijswijk op de hoek van de Volmerlaan en de Treubstraat.
Adres
Volmerlaan 5 te (2288 GC) Rijswijk.
Oppervlakte
Voor de verhuur is nog circa 1.538 m² VVO kantoorruimte beschikbaar, verdeeld over de begane grond en de eerste verdieping. Het is een eigen gebouw met een eigen entree en is als volgt onderverdeeld:
Verdieping – metrage VVO
Begane grond: circa 740 m²
1e verdieping: circa 798 m²
Totaal: circa 1.538 m²
Deelverhuur is mogelijk vanaf circa 740 m².
Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.
Parkeren
De parkeernorm is 1:46.
Huurprijs kantoorruimte:
€ 125,00 per m² VVO per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
Huurprijs parkeerplaatsen:
€ 750,00 per plaats per jaar, te vermeerderen met de verschuldigde BTW.
BTW status
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.
Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Servicekosten
De servicekosten bedragen circa € 25,00 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, deze zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Leveringen en diensten
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:
– elektraverbruik inclusief vastrecht van de verlichting van de algemene ruimten en installaties;
– het verbruik van gas inclusief vastrecht;
– het verbruik van water inclusief vastrecht;
– onderhoud en eventuele (wettelijke) keuringen en periodieke controle van elektrische en werktuigbouwkundige installaties;
– idem van liftinstallatie;
– idem van dak inspectie en preventief schoonhouden van het dak;
– idem van intercomsysteem;
– idem van technische installaties;
– idem van brandblusmiddelen;
– kosten van schoonhouden beglazing gemeenschappelijke ruimten binnen- en buitenzijde, liften, parkeergarage, sanitaire faciliteiten, alsmede ramen wassen en gevel reinigen buitenzijde van het gehele gebouw;
– kosten van vuilafvoer inclusief containerhuur en gemeenschappelijke heffingen;
– kosten van tuinonderhoud;
– kosten van verlichting gemeenschappelijke ruimten;
– kosten van glasverzekering;
– facilitaire zaken met betrekking tot sanitaire voorzieningen in de algemene ruimten;
– 5% administratiekosten over de hierboven vermelde leveringen en diensten.
Een bemande receptie in de hal is optioneel en een bedrijfsrestaurant op de begane grond is bespreekbaar. Het voorschot kan dus afhankelijk van het dienstenpakket worden aangepast.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurprijsbetaling
Per kwartaal vooruit.
Huurtermijn
5 jaar.
Oplevering
Het object wordt momenteel volledig gerenoveerd en wordt na renovatie opgeleverd inclusief o.a.:
– Centrale hal met natuurstenen vloer;
– Minimaal energielabel A;
– Glasvezel kan worden geleverd;
– Tweelaagse parkeergarage afsluitbaar met speedgates;
– Heringericht terrein aan voor- en achterzijde;
– Aluminium kozijnen met geïsoleerde zonwerende beglazing;
– Nieuwe dakbedekking en dakisolatie;
– Geëgaliseerde vloeren;
– Gesausde wanden en kolommen;
– Twee gerenoveerde sanitaire groepen per verdieping;
– Gerenoveerde representatieve entree met vloerverwarming;
– In het plafond geïntegreerde inductie units;
– Brandmeld- en ontruimingsinstallaties;
– Nieuwe energiezuinige systeemplafonds met LED verlichtingsarmaturen (500 lux, daglichtregeling en aanwezigheidsdetectie);
– Video-intercom bij alle toegangsdeuren;
– Twee gemoderniseerde personenliften.
Aanvaarding
In overleg.
Zekerheidsstelling
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.
Huurovereenkomst
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op 17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.
Locatie
Bedrijventerrein Plaspoelpolder te Rijswijk is de grootste bedrijf-/kantoorlocatie van Rijswijk. De Plaspoelpolder is in 1953 ontwikkeld en de afgelopen jaren hebben diverse gerenommeerde organisaties zich hier gevestigd, te weten: TUI, Shell Technology en Production, CBR, PDS, BDO, AGFA, Engie, van Ameyde, Nederlandse Loterij, Petrogas, ISoft en European Patent Office (EPO).
Eigen vervoer
Het object is gelegen aan een doorgaande verkeersweg die via de Visseringlaan en de Diepenhorstlaan direct aansluit op de Rijksweg A4 (Den Haag – Amsterdam) in de nabijheid van de knooppunten met de Rijksweg A13 (Den Haag – Rotterdam) en de Rijksweg A12 (Den Haag – Utrecht).
Openbaar vervoer
Het complex ligt op loopafstand van het NS-Station Rijswijk, met tevens aansluiting op alle lokale en regionale tram- en buslijnen.
Bestemming
De kantoorruimte valt binnen de bepalingen van het vigerende bestemmingsplan ‘Plaspoelpolder’ en heeft de bestemming ‘kantoor’.
Plan een bezichtiging of stel een vraag
Contact
- Gratis en verblijvend
- Binnen een uur contact
- Persoonlijk advies