Daltonlaan 400, Utrecht | Deze locatie huren?

Daltonlaan 400

Omschrijving

ALGEMEEN
Aan de rand van Rijnsweerd, aan de oostkant van Utrecht, ligt het kantorenpark Dalton Office Park. Een representatief kantorenpark bestaande uit zes zelfstandige kantoorgebouwen, gecentreerd rond een waterpartij. Dalton Office Park is gelegen daar waar de assen die Utrecht met het hele land verbinden bijeenkomen.

De kantoorgebouwen zijn elk ontworpen door gerenommeerde Nederlandse architectenbureaus met een eigen signatuur: Frank Roodbeen, Cees Dam, Moshé Zwarts, Abe Bonnema, Fred Temme en Peter Trimp. De architect van Daltonlaan 400, dat vijf verdiepingen telt, is Abe Bonnema.

Dalton Office Park heeft een totaal oppervlak van circa 31.193 m² met circa 785 parkeerplaatsen

Op de 2e verdieping van het kantoorgebouw aan de Daltonlaan 400 is totaal circa 766 m2 v.v.o. kantoorruimte beschikbaar. Deelverhuur is mogelijk per vleugel van circa 383 m2 v.v.o. De ruimte is voorzien van deels open office ruimte en deels kantoorkamers. In het gebouw treft u een grote diversiteit in huurders aan, zoals een opleidingsinstituut, een huisartsenpraktijk en een recruiter.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Vanwege de unieke ligging in de kom van het knooppunt Rijnsweerd (A27/A28) is de bereikbaarheid uitstekend. Via de N222, de Pythagoraslaan en de Archimedeslaan is men binnen enkele minuten op de locatie. Ontsluiting vanaf de snelweg 5 minuten.

Openbaar vervoer:
Ook met het openbaar vervoer is de locatie uitstekend bereikbaar, met een bushalte op 4 minuten loopafstand. Buslijn 28, van en naar Utrecht CS via de HOV-baan, rijdt om de 6 minuten. Reistijd van en naar het Utrecht CS 16 minuten.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 766 m2 v.v.o. kantoorruimte op de 2e verdieping, verdeeld als volgt:

• rechtervleugel: circa 383 m2 v.v.o.
• linkervleugel: circa 383 m2 v.v.o.

Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw en gemeten conform NEN 2580.

Deelverhuur per vleugel is bespreekbaar.

PARKEERGELEGENHEID
Bij het gehuurde behoren 15 parkeerplaatsen op het eigen terrein, deze zijn gelegen voor het gebouw en op het terrein achter het kantoorgebouw. Indien gewenst kunnen meer parkeerplaatsen gehuurd worden.

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat met de volgende voorzieningen:

Algemeen
• representatieve ruime entreehal met zithoek;
• in centrale hal naamsaanduidingen van de huurders, in overleg tussen Huurder en Verhuurder;
• 2 liften;
• medegebruik mindervaliden toilet op de begane grond;
• meervoudige mechanische ventilatie (topkoeling);
• centrale verwarming door middel van radiatoren (stadsverwarming);
• per vleugel gescheiden dubbele toiletgroepen;
• per 3.60 m één te openen raam;
• ready-to-go ICT infrastructuur in het gebouw aanwezig;
• sunscreens aan zonbeschenen zijden.

Kantoorruimte
• huidige systeemplafond voorzien van LED-verlichtingsarmaturen *;
• huidige scheidingswanden, deels met glas, voorzien van deuren *;
• wandkabelgoten ten behoeve van elektra- en data-aansluiting;
• huidige vloerbedekking *;
• huidige pantry *.

De met * van een vorige huurder overgenomen zaken behoren niet tot het gehuurde. Alle onderhoud, reparaties en/of vervanging daarvan zijn voor rekening en risico van Huurder. Verhuurder is niet aansprakelijk voor gebreken aan door Huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen in/aan het gehuurde en/of door Huurder van zijn voorganger overgenomen zaken.

De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door huurder zelf te worden verzorgd en betaald.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A+.

GLASVEZEL
Verhuurder heeft samen met Uniscape geïnvesteerd in de aanleg van een hoogwaardig transparante glasvezel infrastructuur in het gebouw waarvan het gehuurde deel uitmaakt, zodat huurders van ruimte in het gebouw snel internet en/of netwerkdiensten kunnen afnemen. Als gevolg daarvan is het huurder niet mogelijk zelf lijnen in het gehuurde of het gebouw waarvan het gehuurde deel uitmaakt aan te brengen.
Het voorgaande staat een huurder niet in de weg om zelf internet-, telefonie- en/of netwerkdiensten bij een derde te betrekken.

AANVAARDING
In overleg, spoedig.

HUURPRIJS
Kantoorruimte: € 150,00 per m² per jaar.

Parkeerplaatsen: € 650,00 per parkeerplaats per jaar.

Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 50,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling per kwartaal te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:

Nutsvoorzieningen
• levering stadsverwarming;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijk ruimten, alsmede van de gehuurde ruimte indien geen rechtstreekse aansluiting met het energiebedrijf is gerealiseerd;
• watergebruik inclusief vastrecht.

Onderhoud E en W
• onderhoud en periodieke controle van:
– verwarmings-, koelings-en/of luchtbehandelingsinstallaties;
– verdeelinrichting elektra;
– liftinstallatie;
– drinkwaterleidinginstallatie;
– vuilwaterpompinstallatie;
– automatische deurbediening;
– brandmelder- en storingsmelderinstallatie(s).

Keuringen
• NEN-3140;
• liftinstallatie;
• noodverlichting;
• gebouwgebonden blusmiddelen.

Schoonmaak- en onderhoud/inspectie van:
• zonwering;
• dakbedekking en -onderhoud;
• groenvoorziening terrein.

Schoonmaakkosten van de:
• glasbewassing buiten;
• glasbewassing binnen (algemene ruimten);
• terrassen;
• goten;
• parkeerterrein.

Veiligheid
• telefoon noodlijn(en) lift;
• telefoonlijn modern gebouwbeheersysteem (GBS);
• doormelding/alarmopvolging;
• collectieve beveiliging bedrijvenpark.

Verzekeringen
• assurantiepremie buitenbeglazing.

Overig
• nachtbeveiliging centraal via Archiparc;
• gemeentelijke belastingen en heffingen;
• vuilafvoer indien meerdere huurders in het pand huren;
• administratiekosten ad 5% over de hierboven aangegeven leveringen en diensten.

ZEKERHEIDSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Lees meer Lees meer

Kenmerken

Algemeen

Huurprijs € 150 /m2/jaar

Servicekosten € 50 /m2/jaar

Aanvaarding

Bouw

Hoofdfunctie Kantoorruimte

Bouwjaar 1991

Oppervlakten

Oppervlakte 766 m2 (in units vanaf 383 m2)

Indeling

Aantal bouwlagen 1 bouwlagen

Plan een bezichtiging of stel een vraag