Catharijnesingel 47, Utrecht | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Catharijnesingel 47

Omschrijving

ALGEMEEN
Aan de Catharijnesingel 47 bevindt zich het indrukwekkende kantoorgebouw ‘The Cath’. Het kantoorgebouw is gelegen op een toplocatie van Utrecht. Deze locatie middenin het centrum van Utrecht grenst direct aan het winkelcentrum Hoog Catharijne en de mooie singel, welke sinds 2020 weer haar charme heeft teruggewonnen, alsmede het Centraal Station Utrecht. De directe omgeving van het Centraal Station Utrecht is één van de meest gewilde kantoorlocaties van Utrecht en kent een breed scala aan huurders als Rabobank, Synchroon, The Office Operators en de Nederlandse Spoorwegen.

Dit prachtige concept in Utrecht is volledig herontwikkeld om aan de hedendaagse wensen en behoeften van de werknemers te voldoen. Het aanzicht van het gebouw heeft een ingrijpende transformatie doorgaan. ‘The Cath’ is nu al een echt pronkstuk en eyecatcher van de Utrechtse binnenstad.

‘The Cath’ beschikt over 10 bouwlagen met in totaal een vloeroppervlakte van 10.870 m2. Daarnaast heeft het kantoorgebouw moderne grote raampartijen waardoor het pand een licht en verwelkomend karakter krijgt. De grote vensters, omlijst door steen geven het pand een aantrekkelijke, imposante uitstraling.

Dit kantoorconcept beschikt over mooie, ruime en moderne vloeren. Het is een unieke werkplek waar je de dynamiek kunt opzoeken, of in alle rust kunt werken. Het gebouw beschikt over diversen gemeenschappelijke voorzieningen zoals een Food & beverage, Grab & Go, bedrijfsrestaurant, representatieve vergaderruimtes en een mooie ontvangsthal.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Per eigen vervoer is de Catharijnesingel goed bereikbaar via de ring Utrecht en de uitvalswegen naar de rijkswegen A2 (afrit 8), A12 (afrit 17) en A27 (knooppunt Rijnsweerd) zijn circa tussen 10 en 20 minuten rijden.

Openbaar vervoer:
Door de ligging direct bij het Centraal Station Utrecht is de bereikbaarheid met het openbaar vervoer perfect te noemen. Het Centraal Station Utrecht is het openbaar vervoer knooppunt waar trein- en busverbindingen uit alle windstreken samenkomen. Het is gelegen op nog geen 200 meter loopafstand.

VLOEROPPERVLAK
Grote flexibel in te delen vloervelden, eenvoudig te splitsen voor 2 of 3 gebruikers per vloer te verdelen als volgt:

Souterrain
unit -1.15 | 471,8 m2 v.v.o.

Begane grond
unit 0.12 | 600,7 m2 v.v.o.

1e verdieping
unit 1.0B + unit 1.0C | 599,7 m2 v.v.o.

4e verdieping (1.400,3 m2 v.v.o.)
unit 4.0A | 659,2 m2 v.v.o.
unit 4.0B + 4.0C | 741,1 m2 v.v.o.

5e verdieping (1.250,9 m2 v.v.o.)
unit 5.0A | 499,7 m2 v.v.o.
unit 5.0B + 5.0C | 751,2 m2 v.v.o.

6e verdieping
unit 6.0C | 345,5 m2 v.v.o.

PARKEERGELEGENHEID
Voldoende parkeergelegenheid achter het gebouw alsmede in de nabijgelegen parkeergarages. Het kantoorgebouw beschikt tevens over een ruime fietsenstalling.

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorvloeren worden opgeleverd met onder andere:
• Volledig gerenoveerd met eigentijds karakter;
• Hoge raampartijen met speelse vides;
• State of the art gevel met natuurlijke lichtinval van weerszijden;
• Klimaat comfortklasse A;
• Volledig vernieuwde installaties;
• Hoogwaardige afwerking met geëgaliseerde vloeren;
• Geïntegreerde LED verlichting;
• Verwarming wordt voorzien middels klimaatplafonds/koelplafonds;

FACILITEITEN
Het kantoorgebouw beschikt over meerdere moderne faciliteiten onder andere:
• Twee entrees; hoofdentree voorzijde met mindervaliden toegang en entree achterzijde vanaf parkeerterrein;
• Liften, trappen en toiletten verwerkt in de centrale kern;
• Buitenruimte beschikbaar in de vorm van terrassen/balkons;
• Ontvangst met informele zitjes;
• Grab & Go bar;
• Flexibele vergaderfaciliteiten;
• Restaurant met gecombineerde lunch- en werkplekken;
• Open zones die in elkaar overlopen door vides en dubbele trappen;
• Mogelijkheid tot het faciliteren van een fully-serviced office;
• Ruim opgezet dubbel trappenhuis en 4 liften;
• Kleedkamer met douchegelegenheid;
• Elektrische deelauto’s en parkeerplaatsen beschikbaar voor verhuur;
• Ruime fietsenstalling.

ENEGERGIELABEL
Het gebouw beschikt over een Energielabel A+++.

AANVAARDING
In overleg, per direct.

HUURPRIJS
Vanaf € 285,00 per m2 per jaar.

SERVICEKOSTEN
€ 55,00 per m2 per jaar.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is BTW-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde BTW-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
Flexibele huurtermijnen vanaf 1 (één) jaar met aansluitende verlengingsperioden van 1 (één) jaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumentenprijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom, ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

Lees meer Lees meer

Kenmerken

Algemeen

Huurprijs € 285 /m2/jaar

Servicekosten € 55 /m2/jaar

Aanvaarding

Bouw

Hoofdfunctie Kantoorruimte

Oppervlakten

Oppervlakte 10.143 m2 (in units vanaf 325 m2)

Indeling

Aantal bouwlagen 10 bouwlagen

Plan een bezichtiging of stel een vraag