Koninginnegracht 5, 's-gravenhage | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Koninginnegracht 5

Omschrijving

ALGEMEEN
Het kantoorgebouw, gelegen in de buurt Archipel, ligt op één van de meest prestigieuze en tegelijkertijd praktische locaties van Den Haag. In de buurt van het Malieveld en het Ministerie van Financiën vindt u een historische reeks van klassieke gebouwen. Achter het gebouw vindt u het historische centrum met zijn vele antiekwinkels, stadspaleizen, musea, theaters en restaurants.

CLIQ Boutique Offices is reeds gerenoveerd en biedt kantoorruimtes aan die niet alleen imponeren, maar ook de ideale werkomgeving werkelijkheid maken. Bij CLIQ Boutique Offices is het mogelijk om al vanaf 15 m² kantoorruimte te huren, waarin je kantoor direct een professionele uitstraling krijgt.

Er is een indrukwekkende entree waar gasten en gebruikers worden verwelkomd door een hostess. Daarnaast vind je een prachtige verbouwde lunchruimte, belcellen, meeting rooms, werkplekken en diverse keukens en pantries in de gemeenschappelijke ruimtes. Kortom, bij CLIQ Boutique Offices blijf je je ogen uitkijken: strak, elegant en modern.

ADRES
Koniginnegracht 5 (2514 AA) Den Haag

OPPERVLAKTE
De totale oppervlakte van het gebouw bedraagt circa 1.877 m² VVO kantoorruimte en is als volgt verdeeld:

Verdieping | Metrage
Souterrain: 307 m²
Begane grond: 430 m²
1e verdieping: 376 m²
2e verdieping: 376 m²
3e verdieping: 376 m²
Totaal: 1.877 m²

Deelverhuur is al mogelijk vanaf 15 m² VVO.

Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.

PARKEREN
Het gebouw beschikt over 7 parkeerplaatsen gelegen op het achterterrein.

KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente: ’s-Gravenhage
Sectie: P
Nummer: 9983
Grootte: 787 m²
Omschrijving: BEDRIJVIGHEID (KANTOOR?

HUURPRIJS
De huurprijs voor de kantoorruimte en voor de parkeerplaatsen is als volgt:

Kantoorruimte
€ 230,- per m² per jaar.

Parkeerplaatsen
€ 900 ,- per plaats per jaar.

Bovengenoemde bedragen dienen te worden vermeerderd met de verschuldigde BTW.

BTW STATUS
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.

Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

Servicekosten
De servicekosten zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.

De servicekosten bedragen € 90,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.

Levering en diensten
De servicekosten zijn inbegrepen in de unitprijs. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd:

– dagelijkse schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede binnenzijde gemeenschappelijke ruimten;
– digitaal beheer module in het gehele gebouw;
– huur afvalcontainer, het afvoeren van huisvuil, inclusief het reinigingsrecht;
– onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie(s);
– periodieke glasbewassing;
– basis internet;
– hybride receptiediensten;
– onderhoud en periodieke controle E-Bikes;
– onderhoud en periodieke controle betaalterminals;
– onderhoud en periodieke controle PV-installatie dak;
– onderhoud en periodieke controle dak;
– onderhoud en periodieke controle verwarmings-, koel- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
– onderhoud en periodieke controle van noodverlichtingsinstallatie;
– onderhoud van de gemeenschappelijke verlichting;
– onderhoud en periodieke controle conference rooms;
– onderhoud en periodieke controle beveiligingscamera’s;
– onderhoud en periodieke controle koffiemachines;
– onderhoud en periodieke controle zonweringsinstallatie;
– onderhoud en periodieke controle van de automatische deurbediening;
– onderhoud en periodieke controle van de gevel;
– onderhoud buitenterrein en groenvoorzieningen;
– gebruikersheffingen;
– 5% administratiekosten over bovenstaande zaken.

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURPRIJSBETALING
Per maand vooruit.

HUURTERMIJN
Vanaf 1 (één) jaar.

OPLEVERINGSNIVEAU
Het gebouw wordt in gerenoveerde (turn-key) staat opgeleverd, met onder andere de navolgende
voorzieningen:

Volledig nieuwe kozijnen, triple glas.
– Systeemplafonds, vloeren en buitenwanden worden volledig vervangen met compleet lichtplan.
– Alle pantry’s hebben een eigen WMF-koffiemachine en Siemens apparatuur.
– Sanitair heeft Dyson Wash+Dry kranen.
– Eichholtz meubels komen terug in de algemene ruimtes en vergaderzaal.
– Verschillende lounges aanwezig in het gebouw.
– Er komen twee warmtepompen in het gebouw en volledige upgrade van luchtinstallatiesysteem.
– Gebouw kent twee verschillende glasvezelnetwerken, Eurofiber en KPN, dus altijd hoogwaardig internet.
– Hybride receptie/conciërge diensten.
– Volledig geautomatiseerde deuren, die bediend worden middels tag-systemen.
– Per kantoorunit telefoon, met scherm met “open-functie” om kantoorbezoekers te ontvangen.
– 3 hoogwaardige vergaderruimtes met board, soundbar en microfoonoplossing.

AANVAARDING
In overleg.

ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.

HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op
17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.

LOCATIE
Aan één van de mooiste grachten van Den Haag vind je CLIQ Boutique Offices. De Koninginnegracht behoort tot de betere kantoorlocaties van Den Haag – oud Centrum en ligt om de hoek van het Lange Voorhout.

Door de zeer goede bereikbaarheid en de nabijheid van verschillende voorzieningen hebben diverse gerenommeerde organisaties en ambassades zich aan deze gracht gevestigd. Het pand ligt tevens op een mooie zichtlocatie vanaf de Zuid-Hollandlaan.

BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid met de auto en openbaar vervoer is uitstekend.

Auto
Via de Koningskade en de Zuid-Hollandlaan bereikt u binnen enkele autominuten de Utrechtsebaan, welke aansluiting geeft op de op- en afritten van de A12 en de A4. Deze bevinden zich in de directe omgeving van het verkeersknooppunt Prins Clausplein, alwaar de A4 (Den Haag – Amsterdam), A12 (Den Haag – Utrecht) en A13 (Den Haag – Rotterdam) samenkomen.

Openbaar vervoer
Het object is met het openbaar vervoer uitstekend bereikbaar. Het NS station Den Haag Centraal ligt op enkele minuten loopafstand. Direct tegenover het object bevinden zich haltes van diverse tram- en buslijnen, waardoor goede openbare verbindingen binnen de stad zijn gewaarborgd.

BESTEMMING
De kantoorruimte valt binnen de bepalingen van het vigerende bestemmingsplan ‘Binnenhof e.o.’ en heeft de bestemming ‘kantoor -2’.

ENERGIELABEL
Verhuurder streeft naar een A+++ label. Uit voorlopige stukken blijkt dit haalbaar.

COURTAGE
Mocht door bemiddeling van Nadorp Bedrijfsmakelaars B.V. een transactie tot stand komen, dan zult u ons hiervoor geen courtage verschuldigd zijn.

Bovenstaande informatie is met zorg samengesteld en uit betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden. Deze informatie is uitsluitend bestemd voor geadresseerde. De projectinformatie is geheel vrijblijvend en geldt slechts als uitnodiging om in onderhandeling te treden.

Lees meer Lees meer

Plan een bezichtiging of stel een vraag