Koningin Julianaplein 10, 's-gravenhage | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Koningin Julianaplein 10

Omschrijving

Algemeen:
Het kantorencomplex Stichthage is gebouwd in 1975 en vormde één van de eerste grootschalige kantoorontwikkelingen in het stationsgebied. Het kantorencomplex is gelegen bovenop het NS-station Den Haag Centraal en omvat representatieve kantoorruimte gelegen op de 1e t/m de 13e verdieping.

Momenteel hebben de volgende gerenomeerde organisaties zich in Stichthage gevestigd: KiFiD, Aedes, Wigo4it, HTM, Fonds Podiumkunsten, Universiteit Leiden en Platform 31.

Adres:
Koningin Julianaplein 10, 2595 AA te Den Haag.

Oppervlakte:
De totale oppervlakte van het gebouw conform NEN 2580 bedraagt circa 31.827 m² VVO. Hiervan is circa 2.187 m² VVO kantoorruimte voor de verhuur beschikbaar en is als volgt verdeeld:

7e verdieping (ST-L) circa 1.013 m²
9e verdieping (ST-R) circa 1.174 m²
Totaal circa 2.187 m²

Parkeren:
Er zijn parkeerabonnementen beschikbaar in de garage van het Anna van Buerenplein. Parkeernorm van 1:60.

Huurprijs:
De huurprijs voor de kantoorruimte en voor de parkeerplaatsen is als volgt:

Kantoorruimte 7e verdieping:
€ 175,- per m² per jaar.

Kantoorruimte 9e verdieping:
€ 185,- per m² per jaar.

Parkeerplaatsen:
€ 1.900,- per plaats, per jaar.

De bedragen dienen te worden vermeerderd met BTW.

BTW status
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.

Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.

Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht geldt een opslag van 4% voor BTW-compensatie. Over de parkeerplaatsen en de servicekosten is in alle gevallen BTW verschuldigd.

Servicekosten
€ 37,75 per m² per jaar, te vermeerderen met BTW, op voorschotbasis te voldoen in kwartaaltermijnen.

Levering en diensten
De verhuurder zal onder meer voor de navolgende leveringen en diensten zorgdragen:
– elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht en overige kosten t.b.v. de installaties en de verlichting van de gemeenschappelijke ruimten;
– elektriciteitsverbruik incl. vastrecht en overige kosten t.b.v. het individueel elektriciteitsverbruik;
– waterverbruik inclusief vastrecht en overige kosten t.b.v. de installaties en de gemeenschappelijke ruimten;
– algemeen en individueel gasverbruik incl. vastrecht en overige kosten;
– onderhoud en periodieke controle van luchtbehandeling, koelinstallatie en vuilwaterpompen;
– onderhoud en periodieke controle van verwarmingsinstallatie;
– onderhoud en periodieke controle van lift- en roltrapinstallatie;
– onderhoud en periodieke controle van glazenwasinstallatie;
– onderhoud en periodieke controle van intercominstallatie:
– onderhoud en periodieke controle van algemene verlichting binnen/buiten;
– schoonmaakkosten gemeenschappelijke ruimten, liften, roltrappen, beglazing buitenzijde inclusief kozijnen, beglazing gemeenschappelijke ruimten, terrassen en/of terrein inclusief gladheidbestrijding en ongediertebestrijding;
– glasbewassing buiten, gemeenschappelijke ruimten;
– glasverzekering gemeenschappelijke ruimten;
– onderhoud gemeenschappelijke voorzieningen, zoals toiletten,
afvoerleidingen etc. zijnde klein dagelijks onderhoud;
– kosten gebruik telefoonlijnen t.b.v. lift-/brandmeldinstallatie en overige gemeenschappelijke installatie;
– onderhoud en periodieke controle afvoerputten van daken 1x per jaar;
– onroerende zaak belasting en overige belastingen welke thans ten laste komen voor huurder;
– huismeesterdiensten;
– bezetting van de receptie door een beveiliger/receptionist tijdens kantooruren ma-vrij van 08.00 – 17.00 uur;
– verzorging huisvuil en containerhuur;
– administratiekosten ad 5% te berekenen over de kosten van de hierboven genoemde leveringen en diensten, exclusief BTW.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurprijsbetaling
Per kalenderkwartaal vooruit.

Huurtermijn
Tijdelijke verhuur bespreekbaar t/m 31 december 2025.

Oplevering
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat en is onder meer voorzien van:
– een centrale entree met ontvangstbalie;
– 7 personenliften;
– een goederenlift;
– een dubbele toiletgroep per verdieping;
– een klimaatinstallatie met inductie-units in de gevel, waarbij geconditioneerde lucht (gekoeld of verwarmd) in de kantoorruimte wordt gebracht. Ieder kantoorvertrek is voorzien van een naregeling.

In aanvulling hierop beschikken de 7e en 9e verdieping over een inbouwpakket, bestaande uit:
– pantry op iedere verdieping;
– hoogwaardige systeemwanden (veelal bestaand uit glas);
– systeemplafond met beeldschermvriendelijke verlichtingsarmaturen;
– huidige vloerbedekking;
– kabelgoten voorzien van elektra, telefonie- en databekabeling;
– recent gerenoveerde dubbele toiletgroep per verdieping.

Kadastrale gegevens
Gemeente: ’s-Gravenhage
Sectie: R
Nummer: 12205
Eigen grond.

Zekerheidsstelling
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.

Huurovereenkomst
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op 17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.

Lees meer Lees meer

Plan een bezichtiging of stel een vraag