Plein 17, 's-gravenhage | Dit kantoor huren? | Deskfinder.nl

Plein 17

Omschrijving

ALGEMEEN
Kantoorruimte is gelegen op de absolute politieke en bestuurlijke toplocatie aan het Plein en gelegen midden in het centrum van Den Haag, in de directe nabijheid van het Binnenhof, het Malieveld en Centraal Station van Den Haag.

Vanwege de zeer centrale ligging van het gebouw vindt u in de directe omgeving veel winkels, restaurants en lunchgelegenheden. Ook zijn er diverse hotels met lunch- en vergaderfaciliteiten in de buurt gesitueerd.

ADRES
Plein 17 (2511CS) Den Haag.

OPPERVLAKTE
De totale oppervlakte van het gebouw bedraagt circa 775 m² VVO kantoorruimte. Voor de verhuur is thans circa 55 m² VVO kantoorruimte beschikbaar gelegen op de 2e verdieping.

Onder verhuurbaar vloeroppervlak (VVO) wordt verstaan:
het bruto vloeroppervlak (gemeten van glaslijn tot glaslijn en aan de binnenzijden van de buitenmuren), exclusief stijgpunten en technische ruimten, doch inclusief gangen, toiletten en dergelijke.

PARKEREN
Onder het Plein ligt een parkeergarage, Parking Centrum Plein.

KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente: ’s-Gravenhage
Sectie: F
Nummer: 2304
Index: A1
Omschrijving: BEDRIJVIGHEID (industrie)

HUURPRIJS
De huurprijs voor de kantoorruimte is als volgt:

Kantoorruimte
€ 1.500,- per maand.

Bovengenoemde bedragen dienen te worden vermeerderd met de verschuldigde BTW.

BTW STATUS
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.

Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur.
In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.

SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn als voorschot bij vooruitbetaling verschuldigd, op basis van jaarlijkse nacalculatie.

De servicekosten bedragen € 60,- per m² per jaar, te vermeerderen met BTW.

LEVERING EN DIENSTEN
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:

– elektraverbruik incl. vastrecht en overige kosten;
– waterverbuik incl. vastrecht en overige kosten;
– gasverbruik incl. vastrecht en overige kosten;
– onderhoud en periodieke controle van:
• W-installaties;
• liftinstallaties;
• hydrofoorinstallaties;
• brandmelder-/onruimingsinstallaties.
– schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, lift, beglazing buitenzijde;
– Noodverlichting;
– Brandblus-/beveiliging;
– administratiekosten ad. 5% te berekenen over de kosten van de hierboven genoemde
leveringen en diensten.

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maand-prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURPRIJSBETALING
Per kwartaal vooruit.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met verlengingsperioden van 5 (vijf) jaar.

OPLEVERING
Het object is onder meer voorzien van de navolgende faciliteiten:
– Personenlift;
– Huidige plafond met verlichtingsarmaturen;
– Verwarming middels radioteren;
– Sanitaire voorzieningen in de algemene ruimte;
– Gesauste vaste wanden en kolommen;
– Brandmeldinstallatie;
– Intercomsysteem;
– Airco unit;
– Kabelgoten langs de gevel voorzien van elektra;
– Te openen ramen.

Eventueel is het mogelijk om het huidige inbouwpakket in overleg met de zittend huurder over te nemen.

AANVAARDING
In overleg.

ZEKERHEIDSSTELLING
Bankgarantie, ter grootte van 3 (drie) kalendermaanden huur en servicekosten, beiden te vermeerderen met BTW.

HUUROVEREENKOMST
Huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW conform het model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) zoals op 30 januari 2015 vastgesteld en op
17 februari 2015 gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20, alsmede de daarbij behorende algemene bepalingen.

LOCATIE
De kantoorruimte is gelegen aan het bekende Plein, nabij het historische Binnenhof, waar de Nederlandse regering zetelt. Door de centrumlocatie is de kantoorruimte goed te bereiken met de auto en met het openbaar vervoer

Eigen vervoer
Met het eigen vervoer is het object uitstekend te bereiken. Binnen enkele minuten is de Utrechtse Baan bereikbaar. De Utrechtse Baan heeft een directe verbinding met de snelweg A4 (Amsterdam), A13 (Rotterdam) en A12 (Utrecht).

Openbaar vervoer
Met het openbaar vervoer is het object eveneens uitstekend te bereiken. Op loopafstand ligt het NS
station Den Haag Centraal, met directe treinverbindingen naar Amsterdam, Schiphol, Utrecht en Rotterdam. Ook rijden er vanaf Den Haag Centraal diverse trams en bussen, waaronder de RandstadRail die de binnenstad van Den Haag met Zoetermeer en Rotterdam verbindt.

BESTEMMING
De kantoorruimte valt binnen de bepalingen van het vigerende bestemmingsplan ‘Binnenhof e.o.’ en heeft de bestemming ‘gemengd-4’.

ENERGIELABEL
De kantoorruimte beschikt over Energielabel C.

COURTAGE
Mocht door bemiddeling van Nadorp Bedrijfsmakelaars B.V. een transactie tot stand komen, dan zult u ons hiervoor geen courtage verschuldigd zijn.

Lees meer Lees meer

Plan een bezichtiging of stel een vraag