loader

Ratelaar 39 - 42

ALGEMEEN
Het voormalige kantoorgebouw ‘De Ratelaar’ is zijn tweede leven ingegaan als “Buurtplein Zuid”. Het gebouw is toekomstbestendig gemaakt en omgetoverd tot een fris, energiezuinig en milieubewust gebouw. “Buurtplein Zuid” is één van de meest duurzame renovaties in Nederland.
Na de renovatie hebben zich verschillende zorgorganisaties gevestigd in het gebouw. Huisartsen, psychologen, fysiotherapeuten, een verloskundigenpraktijk, een logopedist en een apotheek zijn de huidige huurders van “Buurtplein Zuid” en maken het gebouw aantrekkelijk voor organisaties uit de zorgsector.

Daarnaast is op de begane grond sociale horeca aanwezig onder de naam FAIR’S. Een initiatief waarbij mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt onder professionele begeleiding een opleiding krijgen tot gastheer, gastvrouw of kok.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Het gebouw is uitstekend bereikbaar met het eigen vervoer. Op korte afstand heeft men aansluiting op de rijkswegen A2, A12, A27 en A28.

Openbaar vervoer:
Ook met het openbaar vervoer is het object goed bereikbaar, zowel per sneltram als per bus. De haltes van de sneltram (halte Nieuwegein-Zuid) en bus (halte ’t Veerhuis, buslijnen 65, 74, 77, 272 en 291) bevinden zich direct naast het object.

VLOEROPPERVLAK
verdieping Oppervlakte Beschikbaarheid
2e verdieping 53,2 m2 Op korte termijn

Een eventuele uitbreiding is in overleg met de verhuurder mogelijk.

Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.
Gemeten conform NEN 2580 meetcertificaat.

PARKEERGELEGENHEID
Ruime parkeerfaciliteiten (vrij parkeren) naast het gebouw en in de directe omgeving.

OPLEVERINGSNIVEAU
De casco ruimte wordt in overleg opgeleverd.
De turn-key kantoorruimtes worden als volgt opgeleverd:
• representatieve hoofdentree;
• trappenhuis;
• personenlift;
• nieuwe luchtbehandeling;
• decentrale verwarming en koeling door middel van een luchtwarmtepomp (VRF-systeem) van Daikin, op kamerniveau in te stellen;
• mechanische ventilatie in pantry en toiletgroepen;
• noodverlichting;
• video-intercom, per kantoorruimte, ten behoeve van openen van entreedeur;
• te openen gevelramen voorzien van dubbele beglazing HR ++;
• gemeenschappelijke pantry, voorzien van onder- en bovenkasten, kraan, spatscherm, boiler, vaatwasser en koelkast;
• gezamenlijke dames- en herentoiletgroepen (twee per bouwlaag);
• gezamenlijke wachtkamer;
• wandkabelgootsysteem langs de gevels met 4 wandcontactdozen per 3,60 m;
• akoestische systeemplafonds met energiezuinige en beeldschermvriendelijke verlichtingsarmaturen;
• deugdelijk hang- en sluitwerk volgens Politie keurmerk klasse 2;
• kamerhoge toegangsdeur met zijlicht;
• marmoleum (kleur grijs, eenmalige verstrekking);
• scheidingswanden tussen ruimte onderling en naar de gang uitgevoerd in metal-stud, van betonvloer tot betonvloer, geluidsisolatie 50dB, (MS 100/2.50.2);
• units 2.21 t/m 2.24 zijn voorzien van een eigen pantry, voorzien van onderkasten, medische kraan, spatscherm en boiler.

Het opleveringsniveau van het kantoorgebouw voldoet aan de “RGD-norm” welke standaard door de Rijksgebouwendienst wordt gehanteerd. Nadere specificaties ten aanzien van het gebruik van de toegepaste technische installaties, materiaalgebruik, kleurstelling etc. worden op aanvraag verstrekt.

De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door de huurder zelf te worden verzorgd en betaald

FAIR’s lunchroom
Op de begane grond is sociale horeca aanwezig onder de naam FAIR’S. FAIR’S is een initiatief van MOvactor waarbij mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt onder professionele begeleiding een opleiding krijgen tot gastheer, gastvrouw of kok.
De producten waarmee FAIR’S werkt zijn stuk voor stuk puur, biologisch en fair trade. Voor uw lunch, hapjes en drankjes kunt u terecht in de lunchroom. Ook kunt u bij FAIR’S alles afnemen van ontbijt tot diner en van catering tot banqueting.
Kijk voor meer informatie op www.fairs.nu

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

BELANGRIJKSTE ENERGIE BESPARENDE MAATREGELEN
• dubbele kierdichtheid van de gevel beperkt het energieverbruik om het binnenklimaat te regelen;
• verhouding glaspercentage in de gevel is afgestemd op het meest positieve effect op het binnenklimaat;
• HR++ beglazing met zonwerende coating;
• gevel met een minimale isolatiewaarde van 3,0 m².K/W;
• groen dak met een minimale isolatiewaarde van 3,5 m².K/W;
• vloer na-isoleren met een isolatiewaarde van 2,5 m² K/W.

AANVAARDING
In overleg.

VOORWAARDEN EN CONDITIES
HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 151,05 per m2 per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW-HEFFING
uitgangspunt is btw-belaste verhuur. Derhalve dient de huurprijs te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde btw-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, met een nader te bepalen percentage verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

SERVICEKOSTEN
€ 30,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.

• de kosten van vastrecht, het gebruik van water, gas en elektriciteit, zijn voor rekening van huurder, alsmede de kosten verbonden aan eventuele noodzakelijke transformatie-installatie of aan de verzwaring van een bestaande installatie;
• warmtelevering, waar onder meer wordt verstaan het verbruik van brandstof en elektriciteit, bediening, serviceonderhoud en controle van alle daartoe in het gebouwencomplex aanwezige installaties;
• vegen van de rookkanalen;
• stroomverbruik en onderhoud van de verlichtingsinstallaties van gemeenschappelijke ruimte en/of overige gemeenschappelijke technische installaties, bliksembeveiligingsinstallatie, signalering- c.q. bewakingsapparatuur e.d.;
• schoonhouden van alle of een deel van gemeenschappelijke ruimten en alles wat daartoe behoort, alsmede het wassen van de buitenbeglazing;
• reinigingsrechten of rioolbelasting, indien deze rechten betrekking hebben op het gebruik van het project door huurders;
• gas-, elektriciteit-, en waterverbruik in de gehuurde ruimte, indien geen rechtstreekse aansluitingen van het plaatselijk energiebedrijf zijn gerealiseerd;
• aanschaf, vernieuwing alsmede onderhoud van de in of bij het gehuurde aanwezige boilers, verwarmings- en warmwaterinstallaties alsmede de brandblusapparatuur, met inbegrip van signalering en leidingen;
• aanleg en onderhoud van gemeenschappelijk parkeerruimte, wegen (inclusief de zich daarin bevindende afvoeren), reclamemasten of borden, paden en tuinen, eventuele bloembakken binnen of buiten het gebouw e.d.;
• herstel van gebroken glasruiten of andere niet verhaalbare schade, inclusief het eigen risico, in gemeenschappelijke ruimten en in de gevel, dan wel de premie van een glasverzekering daarvoor;
• schoonmaken van de goten en platten;
• vervanging van lampen, inclusief opheffing van storing van de algemene verlichting;
• onderhoud van rookluiken, de rook- en/of branddetectie-installatie, alsmede van de brandventilatiekleppen;
• herstellen van schade en/of beschadigen in de algemene ruimten, indien de veroorzaker niet bekend is;
• 5 % administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

Jaarlijks vindt op basis van de werkelijke kosten een afrekening plaats, waarna -indien daartoe aanleiding bestaat- het voorschot aangepast wordt.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting. Deze bankgarantie dient te worden gesteld voor de sleuteloverdracht en dient te worden afgegeven door een in Nederland erkende en gevestigde bankinstelling, conform het standaard ROZ-model 2018.
Over een waarborgsom wordt geen rente vergoed.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Voorzieningen
  • Lift
    Lift
  • Pantry
    Pantry
  • Parkeren
    Parkeren
Beschikbare huuropties
Kantoorruimte

Aantal m2 beschikbaar 53 m2

€ 151 pm2/pj

Aanbod op maat Aanbod op maat
Zoek je meer specifiek aanbod?

Wij gaan graag voor jou op zoek.

Bereikbaarheid

Eigen vervoer:
Het gebouw is uitstekend bereikbaar met het eigen vervoer. Op korte afstand heeft men aansluiting op de rijkswegen A2, A12, A27 en A28.

Openbaar vervoer:
Ook met het openbaar vervoer is het object goed bereikbaar, zowel per sneltram als per bus. De haltes van de sneltram (halte Nieuwegein-Zuid) en bus (halte ’t Veerhuis, buslijnen 65, 74, 77, 272 en 291) bevinden zich direct naast het object.

  • Auto
    Auto
  • Nabij bus
    Nabij bus
  • Nabij tram/metro
    Nabij tram/metro
Parkeermogelijkheden
  • Eigen terrein
    Eigen terrein
  • Openbare weg
    Openbare weg
Plan een bezichtiging of stel een vraag
Plan een bezichtiging of stel een vraag